Airbus ar urma sa publice o recomandare, validata de Biroul francez de Anchete si Analize (BEA), insarcinat cu ancheta, destinata tuturor companiilor care volosesc avioane de tipul A330, precizeaza cotidianul. Prin aceasta nota, constructorul va aminti faptul ca, "in caz de conditii meteorologice dificile, echipajele trebuie sa mentina viteza reactoarelor si asieta corecte pentru a pastra avionul in linie dreapta", potrivit Le Monde, citeaza NewsIn.
"Nu este vorba de asa ceva deocamdata", a dezmintit o purtatoare de cuvant a biroului. "BEA a anuntat ca intentioneaza sa comunice in mod regulat, sa nu asteptam prea mult de indata ce are informatii pe care echipajele de lucru le-au validat, insa deocamdata nu exista informatii", a explicat purtatoarea de cuvant.
In cazul unui accident, publicarea unei recomandari reprezinta "un lucru normal" in timpul anchetei, insa Airbus "nu primit instructiuni de la BEA" in acest sens, a dezmintit, la randul sau, purtatorul de cuvant al constructorului de avioane.
"De fiecare data cand are loc un accident este obligatoriu ca societatea constructoare sa informeze toti utilizatorii acestui tip de avion cu privire la eventuale proceduri specifice care trebuie implementate sau eventuale controale ale aparatelor de zbor care trebuie efectuate", a explicat o sursa apropiata Airbus.
"Aceste proceduri fac obiectul validarii de catre autoritatile insarcinate cu anchete ale accidentelor, in acest caz BEA, si se numesc AIT (Accident Information Telexes - n.red.)", a precizat sursa.
"Daca BEA face o recomandare atat de devreme, acest lucru se intampla pentru ca ei stiu clar ce s-a intamplat. Si daca stiu, sunt obligati sa faca o recomandare din motive de securitate, pentru a evita ca acest lucru sa nu se intample din nou", a explicat Jean Serrat, fost comandant de bord. "Primul lucru care trebuie facut cand avionul intra intr-o zona de turbulente este de a reduce viteza pentru a atenua efectele turbulentelor, dar daca viteza este redusa prea mult, avionul se distruge", a explicat Serrat. "Daca BEA face o recomandare pentru a le cere pilotilor sa nu reduca prea mult viteza, acest lucru inseamna ca pilotii din avionul Rio-Paris au redus prea mult viteza" a dedus fostul comandant de bord.
Avionul A330 al companiei Air France de pe ruta Rio de Janeiro-Paris a disparut luni deasupra Oceanului Atlantic, avand 228 de persoane la bord, intr-un accident ale carui cauze sunt inca necunoscute.
Potrivit Reuters, cotidianul spaniol El Mundo a citat pilotul unui avion transatlantic care a declarat ca a vazut o lumina alba puternica in fata sa in jurul orei la care a disparut avionul companiei Air France. "Deodata am vazut in departare o lumina alba puternica, intensa, care avea o traiectorie verticala, in jos, si care a disparut in sase secunde. (...) Nu am auzit nicio informatie despre vreo urgenta nici inainte, nici dupa acest eveniment", a declarat pilotul unui avion al companiei Air Comet, care parcurgea ruta Lima-Madrid, citat de El Mundo.
Un purtator de cuvant al companiei Air Comet, cu sediul la Madrid, nu a putut fi contactat pentru a confirma articolul.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro