Ministrul brazilian al apararii, Nelson Jobim, a spus marti ca nu are "nicio indoiala" ca ramasitele gasite de aviatia braziliana in Atlantic apartin Airbusului 330 al companiei Air France, dar disparut de luni, la pranz

Jobim a declarat intr-o conferinta de presa sustinuta la Rio de Janerio ca avioanele armatei au detectat in cursul dupa-amiezii, in plin ocean, "o franja de cinci kilometri de fragmente de avion", ceea ce "confirma ca aeronava a cazut in acest loc".

Intrebat daca fragmentele depistate de avioanele militare braziliene sunt cele ale Airbusului 330 al Air France, Jobim a fost categoric: "Sunt cele ale avionului, nu am nicio indoiala".

Aviatia militara braziliana a descoperit "fragmente mici" dintr-un avion in Atlantic, la 650 de kilometri nord-est de insula Fernando de Norohna, anunta AFP.

Printre fragmentele gasite "se afla si un scaun", a declarat purtatorul de cuvant al aviatiei militare, Jorge Amaral, presei de la Brasilia.

Purtatorul de cuvant a subliniat faptul ca nu poate confirma daca fragmentele gasite apartin avionului Air France, pana cand nu se va gasi macar "o piesa cu un numar de serie sau de identificare".

Mai multe aparate braziliene participa, in comun cu Franta si alte tari, printre care Statele Unite si Spania, la cautarile in mijlocul Atlanticului, pentru a gasirea epavei zborului AF 447 Rio-Paris, disparut in noaptea de duminica spre luni. Zona unde s-ar fi prabusit avionul, situata la circa 1.000 de kilometri de coastele Braziliei si la circa 2.000 de kilometri de coastele senegaleze, a fost delimitata cu ajutorul ultimelor mesaje tehnice emise de aparat.

Pe de alta parte, pilotul unui zbor comercial brazilian al companiei TAM a declarat ca vazut fragmente si lumini portocalii pe suprafata oceanului, in timp ce se afla in spatiul aerian senegalez. Aceste informatii au fost apreciate drept "convergente cu ultima pozitie cunoscuta a aparatului A330", potrivit comandantului Christophe Prazuck, purtatorul de cuvant al armatei franceze.

Autoritatile franceze si braziliene s-au resemnat cu ideea ca nu se mai pot gasi supravietuitori. In asemenea circumstante, "nu se poate face nimic mai mult decat a plange pentru victime si a le sustine familiile", a declarat presedintele brazilian Luiz Inacio Lula Da Silva.

"Nicio ipoteza nu este privilegiata pentru moment", a declarat Fillon in Adunarea Nationala, camera inferioara a Parlamentului francez. "Singura noastra certitudine este ca nu a existat un SOS transmis de avion, ci alerte automate regulate timp de trei minute, care sugereaza ca toate sistemele cedasera", potrivit premierului.

Compania Air France, afectata de cea mai grava catastrofa aeriana din lume de dupa accidentul unui Airbus A-300 American Airlines la New York in 2001 (265 de morti), a anuntat organizarea unei slujbe ecumenice in memoria victimelor, maine, la catedrala Notre Dame din Paris.

Ministrul francez al transporturilor, Jean-Louis Borloo, a anuntat ca nu exclude "nicio ipoteza", nici chiar "pista terorista" exclusa luni, subliniind ca in acest stadiu al anchetei, niciun element pare sa sustina aceasta ipoteza.

Tragedie si mister pentru zborul AF 447

"Tragedie" si "durere" au fost cuvintele cel mai des folosite astazi de cotidienele braziliene, dupa disparitia aparatului Airbus A330 al companiei Air France in Oceanul Atlantic, cu 228 de persoane la bord.

"Durere de ambele parti ale Atlanticului", titreaza cotidianul Rio O Globo pe prima pagina a unui supliment special, consacrat disparitiei avionului deasupra Atlanticului. "In plin an al Frantei in Brazilia, un avion al principalei companii aeriene franceze care efectua cursa clasica Rio-Paris cu 228 de pasageri de bord, a disparut de pe radare in timp ce survola oceanul", continua cotidianul.

"Tragedie in Atlantic", scrie Folha din Sao Paulo pe prima pagina a suplimentului sau, cu chenar negru si fotografia unui Airbus al Air France si un singur cuvant scris cu litere mari: "DISPARUT".

Ziarele braziliene se intreaba care sunt cauzele misteriosului accident. Cabina avionului se depresurizase, se pare, si sistemul electric inregistrase o avarie, dar acestea nu sunt motive suficiente pentru a provoca prabusirea unui avion. Presa subliniaza faptul ca serviciile specializate avertizasera in legatura cu o furtuna in regiune.

O Estado de la Sao Paulo publica lista de 15 semne de intrebare care persista, printre care: se poate prabusi un avion din cauza unui fulger? de ce nu a alertat pilotul turnul de control? in ce situatie emite un avion mesaje automate?

Ziarele nationale consacra de asemenea un amplu spatiu "viselor si proiectelor de viata intrerupte" ale victimelor, marturiilor apropiatilor si "durerii celor care raman in urma".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.