Alimentele ecologice vor un design "proaspat"! Comisia Europeana invita toti studentii la arta si design din cele 27 State Membre ale UE sa participe la concursul pan-european pentru crearea unui nou logo ecologic.
Competitia ofera un premiu ce nu poate fi reprezentat in bani: logo-ul castigator va fi introdus in iulie 2010 drept simbol oficial pentru produsele ecologice de pe intreg teritoriul Uniunii Europene.

"Noul simbol al produselor ecologice va crea o identitate sectorului ecologic din UE. Va fi un suport pentru realizarea pietei unice a produselor ecologice, iar asta este o veste buna atat pentru producatori cat si pentru consumatori", a declarat, in avampremiera competitiei, Comisarul European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala, Mariann Fischer Boel.

Avand ca scop crearea unui logo ecologic inteligent si creativ, UE ofera viitoarelor talente ale Europei sansa de a crea un design care va fi imprimat pe milioane de ambalaje ale produselor ecologice. Noul logo ecologic al UE va fi obligatoriu pentru toate produsele ecologice pre-ambalate care provin din cele 27 State Membre si care respecta standardele de etichetare. In plus, toate produsele ecologice care nu sunt pre-ambalate si care provin din UE sau care sunt importate din tari terte pot utiliza logo-ul UE in mod voluntar.

Toti cetatenii UE, inscrisi la o institutie de invatamant superior in domeniul artei sau design-ului situata pe teritoriul UE, sunt incurajati sa participe la aceasta competitie internationala unica de design. Vor fi selectati trei castigatori, iar castigatorul locului intai va primi un premiu in bani in valoare de 6.000 euro. Cei plasati pe locurile doi si trei vor primi 3.500 euro si respectiv 2.500 euro. Lucrarile se pot incarca pe pagina speciala a concursului, www.ec.europa.eu/organic-logo pana la data de 25 iunie 2009.

Competitia pentru noul logo ecologic UE va fi evaluata de un juriu format din experti din sectorul agriculturii si productiei ecologice, precum si din profesionisti in design, renumiti la nivel international. Printre membrii marcanti ai juriului se numara: profesorul Erik Spiekermann din Germania, doctor Honoris Causa, director de creatie si managing partner la compania Edenspiekermann; Riitta Brusila-Räsänen, profesor de design grafic la Universitatea Lapland/ Finlanda; Szymon Skrzypczak, un tanar designer laureat, din Polonia; Elisabeth Mercier, director - Agence BIO din Franta; Urs Niggli, director al Institutului de Cercetare a Agriculturii Ecologice (FiBL) din Elvetia; Tom Václavík, expert in marketing pentru produse ecologice din Republica Ceha si presedintele Asociatiei Internationale a Comerciantilor cu Amanuntul pentru Produse Ecologice si Craig Sams, presedintele Soil Association din Marea Britanie. Juriul competitiei va fi prezidat de Rob Vermeulen, ex-presedinte al Asociatiei Paneuropene de Brand Design.

Dupa data limita a inscrierilor, juriul va alege cele mai bune lucrari care vor fi prezentate pe pagina web a competitiei in calitate de candidati oficiali pentru noul logo. Toti cetatenii europeni vor fi invitati sa ajute la selectarea logo-ului castigator prin votarea online a favoritului lor. In vara anului 2010, castigatorul si cei clasati pe locurile doi si trei vor fi invitati la ceremonia de decernare a premiilor la Bruxelles, unde Comisarul European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala le va inmana premiile.

Competitia provoaca studentii sa creeze un logo atractiv, original care surprinde diverse aspecte ale agriculturii si productiei ecologice. In plus, juriul va evalua lucrarile in functie de orientarea lor universala, puterea lor de exprimare fara cuvinte, claritatea prezentarii lor si caracterul atemporal. Termenii si conditiile complete se pot gasi pe site-ul web www.ec.europa.eu/organic-logo.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.