Afise care fac publicitate unui fel de mancare traditional ucrainean, ce au aparut in statiile de metrou din Moscova, constituie de fapt o "campanie de neincredere" in presedintele ucrainean prooccidental Victor Iuscenko, au spus realizatorii afiselor, citati de AFP.

Inspirate din desenele lui Andy Warhol de pe paharele de supa Campbell's, afisele prezinta cutii de conserve pe a caror eticheta este prezentat drapelul american si pe care scrie "Amerikanskoie Salo" (Salo american), de la numele unui fel de mancare traditional ucrainean pe baza de slanina cu usturoi.

Nicio alta informatie nu figureaza pe afis, in afara de adresa site-ului asociatiei "Razboinicii creativi", unde este explicat scopul acestei campanii.

"Salo este un simbol neoficial al Ucrainei in lumea intreaga. Un salo american este imposibil, la fel ca si o Ucraina americana", explica realizatorii.

Cordonatorul campaniei, Mihail Kovaliov, a explicat marti ca un "anumit partid" i-a cerut asociatiei sa realizeze un "concept creativ" si ca aceasta l-a facut gratuit. Afisele vor fi in curand puse in vanzare in Ucraina, a adaugat Kovaliov.

Un purtator de cuvant al agentiei Olymp, care a obtinut contractul pentru a posta afisele in metroul moscovit, folosit in zilele lucratoare de pana la noua milioane de pasageri, a spus ca reclama nu promoveaza niciun produs in mod special.

Pe de alta parte, un purtator de cuvant al societatii de metrou din Moscova a refuzat sa faca vreun comentariu, afirmand ca autoritatilor sunt cele care trebuie sa spuna daca afisele sunt sau nu etice.
Iuscenko a ajuns la putere in 2004, in urma Revolutiei portocalii, spre nemultumirea Rusiei, deoarece presedintele ucrainean este prooccidental.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.