IT&C 14 Iunie 2008 11:34
Planul Microsoft de a deveni un jucator important pe piata de publicitate online a esuat dupa ce ieri Yahoo a respins oferta Microsoft de a fuziona si a incheiat un acord cu rivalul Google, permitandu-i acestuia sa introduca mesaje publicitare alaturi de rezultatele cautarilor Yahoo, arata Reuters, potrivit NewsIn.

Pretul actiunilor Microsoft a crescut cu mai mult de 4%, indicand ca investitorii si-au temperat temerile fata de un pret prea mare pe care Microsoft l-ar fi platit, intr-o afacere considerata de multi ca fiind riscanta.
“Google a castigat un avantaj strategic enorm. Este posibil ca aceasta miscare sa fi scos Microsoft din joc, in ceea ce priveste piata online”, a spus analistul companiei Sanford Bernstein, Jeffrez Lindsay.

Yahoo a anuntat ca a acceptat ca Google sa sa introduca mesaje publicitare alaturi de rezultatele cautarilor Yahoo Websearch, intr-o afacere estimata sa aduca venituri de 800 de milioane de dolari annual. De asemenea, aceasta ar spori lichiditatea cu 250 milioane dolari, la 450 milioane dolari, in primele 12 luni.

Google si Yahoo, cele mai mari companii din domeniul cautarilor online, se vor confrunta in cadrul licitatiilor facute pentru vanzarea de publicitate online.

Acest proces nu este unul exclusiv, deaorece si alte companii pot lua parte la aceste licitatii. Cele doua companii au cazut de acord sa astepte acordul autoritatilor din domeniu, pentru inca trei luni si jumatate, oferind Yahoo posibilitatea sa puna capat intelegerii, in eventualitatea in care ar fii preluata.

Totusi, ideea de a-i aduce laolalta pe cei mai mari vanzatori de publicitate online a crescut temerile fata de o posibila situatie de monopol. Senatorul Herb Kohl, presedintele unei subcomisii antitrust a senatului american, a subliniat ca legislatorii vor studia cu atentie planul celor doua companii.

Prin acesta intelegere, Yahoo a refuzat ultima propunere de preluare facuta de Microsoft. Surse apropiate situatiei au spus ca Microsoft vrut sa cumpere 16% din actiunile Yahoo, cu 35 de dolari/actiune, la care s-ar fi adaugat si divizia de cautare online a Yahoo.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.