IT&C 3 Mai 2008 04:07
Analistii sunt de parere ca telefonul mobil este prea scump si prea putin atractiv pe piata din Europa unde concurenta pe segmentul telefoanelor de lux este mult mai mare decat in SUA

Cand telefonul iPhone a ajuns in magazinele din Europa in urma cu sase luni, lumea se astepta ca noul gadget de la Apple sa fie un succes, asa cum s-a intamplat in Statele Unite ale Americii. Acum insa, analistii industriei spun ca iPhone nu a reusit sa-i impresioneze pe europeni, iar vanzarile lasa de dorit.
Poate cele mai importante motive pentru care iPhone nu se vinde la fel de bine pe piata europeana sunt pretul prohibitiv si concurenta mare pe telefoanele din segmentul high-end. In SUA, Apple a semnat un contract de exclusivitate pe cinci ani cu operatorul de telefonie AT&T, care vinde telefoanele iPhone cu preturi cuprinse intre 400 si 600 de dolari.

In Europa, Apple a incheiat contracte exclusive similare, potrivit carora un singur operator de telefonie wireless poate distribui dispozitivul Apple in fiecare tara. Pana acum a ajuns la trei astfel de intelegeri, cu O2 in Marea Britanie, Orange in Franta si T-Mobile in Germania.

Contractele de exclusivitate, piedica pentru vanzari

Firma americana de consultanta Strategy Analytics estimeaza ca cei trei operatori au vandut in total 350.000 de iPhone in al patrulea trimestru al anului trecut, dupa ce initial prognoza vanzari de 500.000 de bucati, scrie "BusinessWeek". Specialistii apreciaza totodata ca in primul trimestru al acestui an vanzarile au scazut la 300.000 de bucati.

Asta in timp ce AT&T a vandut anul trecut pe piata americana 2 milioane de iPhone. Nici Apple, nici cei trei operatori europeni de telefonie mobila nu au raportat date privind vanzarile si s-au declarat multumiti de succesul iPhone, dar specialistii din industrie spun ca Apple ar trebui sa-si regandeasca strategia daca vrea sa se extinda agresiv si pe alte piete europene.

Ar trebui totodata sa renunte la partea sa din veniturile operatorilor de telefonie pe serviciile de wireless si, eventual, la contractele de exclusivitate, scrie "New York Times". Publicatia citeaza surse care spun ca aceasta cota-parte care revine Apple ar fi de 30%.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.