Operatorii de servicii „direct-to-home" incearca sa-si „cucereasca" clientii prin oferte atractive de preturi si prin pachete cu cat mai multe posturi de televiziune.
Piata televiziunilor digitale prin satelit („direct-to-home" - DTH) este in continua crestere, „muscand" din „terenul" operatorilor de cablu. Desi nu exista studii independente de evaluare a acestei piete, se estimeaza ca aceasta a atins aproximativ 1,2 milioane de utilizatori. Pentru 2008 se preconizeaza o crestere cu 10-15% a numarului de abonati DTH.

Pe piata DTH evolueaza cinci furnizori: Focus Sat (lansat in noiembrie 2004 si cumparat de UPC in aprilie 2006), Digi TV (lansat de operatorul RCS-RDS in decembrie 2004), Max TV (lansat de Digital Cable System in iunie 2005), Boom TV (DTH Television Group - mai 2006) si Dolce (Romtelecom - noiembrie 2006).

Competitia este foarte apriga pentru castigarea clientilor. Potrivit estimarilor din piata, serviciul Digi TV a ajuns la aproximativ 600.000 de abonati.

Reprezentantii companiei RCS-RDS au refuzat sa confirme aceasta cifra si sa ofere alte informatii despre evolutia serviciului. O crestere rapida la un an de la lansare a cunoscut Dolce, care a depasit pragul de 330.000 de abonati.

Potrivit Cristinei Popescu, Public Relations General Manager Romtelecom SA, „Faptul ca Dolce a acumulat peste 300.000 de clienti, pozitionandu-se in mai putin de un an pe locul al doilea pe piata, dovedeste ca mai exista loc de crestere, iar serviciile deja existente nu acopereau toate nevoile consumatorilor de televiziune". Pe de alta parte, surse din piata sustin ca Dolce a pornit in lupta pentru cucerirea pietei DTH cu un avantaj important: multi dintre angajatii Romtelecom au abonamente la acest serviciu.

Cele mai mici tarife din Europa

La sfarsitul lui noiembrie, Focus Sat a raportat depasirea plafonului de 100.000 de abonati. Cristinel Popa, Director DTH Focus Sat Romania, considera ca „in prezent, provocarea cea mai importanta pentru oricare dintre platformele digitale, in urmatoarea perioada, este competitia bazata pe un pret cat mai scazut la pachetele de programe".

Popa mai spune ca pretul de 3-5 europe luna pentru 35-45 de programe (adica pretul mediu oferit pentru acest serviciu in Romania - n. red.) este de trei, pana la cinci ori mai mic decat pretul serviciilor similare din Europa Centrala si de Est si de 7-10 ori mai mic decat al celor din Europa de Vest sau SUA. „Publicul se asteapta sa mentinem acest pret, dar, in acelasi timp, sa adaugam in pachetele de programe noi posturi tv", subliniaza Cristinel Popa.

Desi estimarile Boom TV ajung la 100.000 de abonati pana la sfarsitul anului, surse din piata spun ca serviciul apartinand DTH Television are, in prezent, aproximativ 40.000 de abonati. Ionut Bodea, directorul de Marketing al Boom TV, considera ca cifrele vehiculate pe aceasta piata reprezinta estimari care uneori pot induce in eroare din cauza punctelor de raportare diferite (numarul clientilor unici, numarul „set top box-uri", numarul clientilor activi). Pentru Max TV se estimeaza un numar de circa 80.000 de abonati (cifra care nu a fost confirmata sau infirmata de oficialii companiei Digital Cable System.)

Pentru a-si atrage cat mai multi clienti, operatorii de servicii DTH se „bat" atat in oferte (tarife si numar de canale), cat si in modalitati de plata. Digi TV are opt pachete diferite de programe si un total de 79 de canale transmise. Pachetul „Popular" costa 10 lei pe luna (fara TVA), pentru 36 de programe. Dolce are 11 pachete de programe tematice (pentru copii, pentru adulti, pentru vorbitorii de limba maghiara etc.), cel mai ieftin dintre acestea fiind „Hungarian", care costa 0,8 euro/luna.

Avalanse de oferte

Daca Digi ofera gratuitati in functie de achizitia sau luarea in custodie a echipamentelor pentru una sau doua luni, Dolce contraataca cu alte reduceri: timp de 12 luni, pachetul „Variety" costa 1,95 euro (in loc de 3,35 euro) daca te abonezi pentru doi ani, sau sase luni de reducere daca te abonezi pentru un an. Totusi, aceasta oferta se refera la clientii care folosesc si alte servicii ale Romtelecom. Ceilalti abonati, care nu au nici telefonie si nici alte tipuri de servicii de la Romtelecom, vor plati 3,35 euro/luna (fara TVA) pe parcursul unui an pentru pachetul de baza Variety si, incepand cu cel de-al doilea an al contractului, 6,65 euro/luna.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.