Face desene animate pe care Microsoft si le pune pe cartile de vizita, vinde vin african si croitorie englezeasca prin blog, declara ca marketing-ul inseamna crearea de “obiecte sociale” si ca ii place tuica. Hugh MacLeod, invitatul conferintei NetCamp, organizata de Evensys, sustine ca viitorul va transforma mesajul publicitar in gesturi sociale.

Hugh MacLeod: 'Internetul iti permite sa creezi, mai usor si mai ieftin, dragoste' In cadrul unui interviu acordat Wall-Street, Mark Earls, creator al conceptului de “marketing de turma”, spunea povestea unui prieten de-al sau care reusise sa transforme un vin african banal intr-un real succes pe piata britanica, prin daruirea de sticle de vin unor bloggeri. Initiatorul acestei miscari de marketing este nimeni altul decat americanul Hugh MacLeod, care ne-a declarat ca aplica instinctiv strategiile “marketing-ului de turma”.

“Daca vrei sa fii ignorat, vorbeste despre tine. Daca vrei ca oamenii sa te asculte, vorbeste despre ceva mai maret decat tine. Despre ceva care sa ii faca pe ei sa vorbeasca”, spune MacLeod.

Hugh MacLeod este de profesie desenator de animatie. Desi desenele sale au fost publicate in ziare ca The Guardian, spune ca nu s-a gandit niciodata sa devina desenator full-time, deoarece asta nu i-ar fi adus destui bani. Si-a creat insa un blog (gapingvoid.com), pe care il intituleaza “Animatii desenate pe spatele unor carti de vizita”. Permite oricarui doritor, inclusiv companiilor, sa ii preia desenele si sa le foloseasca in diverse scopuri, fara sa ceara drepturi de autor. Unul dintre desenele sale, un monstrulet albastru, a fost preluat de gigantul Microsoft si transpus pe cartile de vizita ale angajatilor sai, alaturi de sintagma “Microsoft - schimba lumea sau pleaca acasa”. Compania lui Bill Gates l-a rasplatit, totusi, pe Hugh MacLeod, cu suma de 50.000 de dolari, dupa cum declara acesta.

“Vrei sa stii din ce imi fac banii? Detin procente din compania de vinuri, din firma de croitorie si din alte afaceri la care am contribuit. Oamenii aud de mine, aud de produsele mele, vanzarile cresc, la fel si profitul”, spune MacLeod. Compania de vinuri Stormhoek si firma croitorului Thomas Mahon sunt doua din afacerile pe care desenatorul le-a dezvoltat folosind strategia de marketing a “obiectelor sociale” si blogosfera.

Pentru a promova afacerea croitorului, MacLeod a creat blogul EnglishCut.com, unde a pozitionat businessul ca fiind locul unde se fac costume englezesti cu traditie. Afacerile croitorului s-au triplat in mai putin de sase luni.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.