IT&C 9 Octombrie 2007 23:28
In prezent, site-ul american este liderul pe segmentul paginilor web cu continut video online, pentru ca zilnic sunt descarcate de pe acest site 100 de milioane de videoclipuri
Cum succesul YouTube nu putea trece neobservat, marile companii de media isi indreapta atentia catre noua modalitate de a face bani: site-ul cu continut video online.

Astazi se implineste un an de cand Google a preluat YouTube, cea mai in voga destinatie cu continut video online a momentului, pentru suma de 1,65 miliarde de dolari. In ultimul an s-au schimbat foarte multe lucruri in modalitatea de desfasurare a megaafacerii YouTube.
In pofida unei cote de piata formidabile si a pozitiei de lider, inaintea unor site-uri de continut video online, precum Metacafe, Break.com, Heavy sau Dailymotion, si mai multi afaceristi se gandesc sa se aventureze in acest domeniu.
Cei mai multi dintre ei au ca singur scop obtinerea de profituri uriase de pe urma unor astfel de pagini web. "Molima" site-urilor cu continut video pare a fi de nestavilit, si ii loveste pe americani "sub centura". Will Ferrell, unul dintre actorii americani de comedie in voga, a contribuit decisiv la succesul site-ului online cu clipuri de comedie, FunnyorDie.com.
Asta in timp ce un alt actor de comedie cu mare trecere la public, Harry Shearer, care a jucat in "The Simpsons", este creierul din spatele site-ului MyDamnChannel. Mai mult, exista chiar si o varianta de Youtube cu continut pentru persoanele ceva mai evlavioase, cu aplecare catre divinitate, GodTube.
Gigantii media urmaresc atent fenomenul YouTube
Succesul de care s-a bucurat YouTube nu a ramas fara ecou in industria entertainmentului international. Giganti media, precum News Corp. ori NBC Universal, au lansat un site, nefericit intitulat Hulu, in care gasesti stiri si alte date din arhiva Fox si NBC. Time Warner, prin divizia AmericaOnline (AOL), a facut cateva achizitii in domeniul video online, acum ceva timp.
Pe langa concernele care fac achizitii pentru a concura cu YouTube exista si altele care ataca direct site-ul american. Unul dintre acestia este un alt mare conglomerat media, Viacom, ce are o disputa pe tema drepturilor de autor cu site-ul american.
Cei de la Viacom cer un miliard de dolari despagubiri, iar motivul il reprezinta postarea ilegala, pe YouTube, a unor fragmente din emisiunea "Comedy Central", dar si alte seriale de succes difuzate de retelele de cablu, detinute de Viacom.
Dar poate cea mai interesanta transformare, de cand Google si YouTube si-au unit fortele pe piata de continut video online, este ca, din simplu hobby, YouTube s-a transformat intr-o afacere de succes, comparabila cu infiintarea Microsoft acum mai bine de 30 de ani.
YouTube nu este lider absolut
Asta pentru ca publicitatea pe site-urile cu continut video online nu reprezinta decat o mica parte din total, insa specialistii afirma ca aceasta va creste substantial. Cu tot acest succes la picioare, exista voci din industria video online care afirma ca este prematur sa afirmi ca YouTube este lider absolut si singurul invingator.
"Am profitat toti de pe urma succesului YouTube, ce a transformat un hobby in afacere. Insa marea provocare o reprezinta continuarea acestei afaceri, cu un la fel de mare succes", a declarat Erick Hachenburg, presedintele Metacafe. "Suntem la inceputul acestei industrii, asa ca nu risc un pronostic in privinta invingatorului", a mai spus Hachenburg.
La fel ca si YouTube, Metacafe este un site ce se axeaza pe continut bazat pe ceea ce incarca utilizatorii, denumit de specialisti "professional mainstream content". Metacafe ii plateste pe cei care isi posteaza videoclipurile pe site, cu ajutorul veniturilor obtinute din publicitate. Si YouTube are un astfel de program de fidelizare, insa este dedicat numai utilizatorilor ale caror videoclipuri sunt cele mai de succes.
Presedintele Metacafe spune ca, din cauza faptului ca aceasta afacere este la inceputuri, viitorul va decide ce tip de fidelizare a utilizatorului va avea succes. Multe dintre site-urile video au depistat ca publicitatea difuzata inainte sau dupa clip nu inregistreaza acelasi succes ca in programele de televiziune. Asta pentru ca, in general, daca postezi un clip publicitar de 1 minut, iar cel postat de utilizator are trei, cu siguranta il va plictisi pe privitor.
Ca multe alte site-uri, si YouTube experimenteaza niste tehnologii ce permit afisarea de texte publicitare sau bannere in josul paginii, modalitate care are avantajul ca nu mai deranjeaza utilizatorul.
Cheia unei campanii publicitare pe site-urile cu continut video online este sa reusesti sa ai un clip publicitar interesant, care sa atraga, dar sa si cresti calitatea experientei video. Spre deobebire de televiziune, un utilizator online poate sa apese pe respectivul banner, fiind directionat catre site-ul marcii respective. Deci, cu cat este mai putin inoportuna reclama, cu atat este mai accesata.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.