IT&C 2 Octombrie 2007 01:49
Desi se afla intr-o faza experimentala, posturile tv pe internet pot reprezenta o alternativa la televiziunile clasice
O noua nisa incepe sa prinda contur pe internet: televiziunile. Aflate in faza incipienta, nu se poate vorbi inca despre o concurenta acerba intre acestea si nici nu reusesc sa atinga audientele pe care le au posturile „clasice".
Brain TV, Evo TV, Liber TV si Trilulilu sunt cateva din platformele online care isi difuzeaza programele exclusiv pe internet. Profilul acestor posturi este diferit. Unele isi semneaza si isi asuma propriile productii, altele sunt asemanatoare platformei Youtube, colectand continutul video pe care il organizeaza pentru internauti. Lansarea unui astfel de canal de comunicare nu este la indemana oricui.
Diferentele dintre o televiziune online si una traditionala incep chiar prin modul de difuzare. Apoi, televiziunea clasica este dependenta de rating, in timp ce televiziunea online poate viza o anumita nisa de consumatori si este in masura „sa-si selecteze audienta". „Ca si profitabilitate, nu depinzi de 'vocea poporului>>, ci de planul tau de publicitate si de talentul omului de marketing.
In plus, iti poti permite si o educare a publicului tau pe temele pe care isi doreste o dezvoltare", declara Emi Gal, director general Brain TV. Foarte important este asa-numitul „feedback" pe care emisiunile unei televiziuni online il pot primi chiar in momentul vizionarii. Apoi, internautii nu sunt legati de o ora de emisie si exista posibilitatea vizionarii „in reluare". „Poti sa-ti integrezi televizunea in programul tau zilnic si nu viceversa", adauga Emi Gal.
Investitie de 500.000 de euro
Lansata pe 15 aprilie 2007, Evo TV apartine grupului NBM-New Business Media, detinut de omul de afaceri Sorin Stoica (50%) si de Sergiu Mihalcea (50%). Televiziunea si-a inceput emisia pe o platforma software integral-romaneasca, care isi realizeaza propriile productii, de la monden si muzica, pana la cinema si divertisment.
Investitiile initiale s-au ridicat la aproximativ 500.000 de euro, dupa cum precizeaza oficialii companiei. „Broadbandul la calitate profesionala este costisitor in momentul de fata. Este un domeniu care se extinde in acelasi timp cu evolutia tehnologica, insa, dincolo de aspectele tehnice, reprezinta viitorul in mass-media, de aceea trebuie facut orice sacrificiu pentru un rezultat final bun. In prezent, am format o echipa de 12 oameni in productia efectiva de televiziune", afirma Sergiu Mihalcea. Publicul vizat de Evo TV are varste cuprinse intre 25 si 35 de ani.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.