Acum cativa ani, coreenii reprezentau o alternativa ieftina, pentru ca astazi concernul asiatic sa fie al doilea producator mondial de telefoane mobile
Miracolul coreean a concurat, in ultimii ani, cu cel chinezesc in mai toate domeniile, incepand cu industria auto, continuand cu cea a produselor textile si terminand cu ce a tehnologiei informatiei. Spre deosebire de concurentul din vest, Coreea de Sud a mizat, pe langa preturi mici, si pe calitate, fapt pentru care nu mai mira aproape pe nimeni ca firme precum Samsung, LG, Hyundai sau Kia au reusit sa devina din mici producatori, cu statut de outsider, adevarati giganti.
Cat de mult trebuie sa muncesti ca sa ajungi in top? O intrebare la care multe din companiile din Coreea de Sud pot raspunde. Miracolul sud-coreeanu nu putea sa ocoleasca cel mai mare producator de telefoane mobile, Samsung, care de multi ani "tace si face".
Asa ca, dintr-un mic producator, neinsemnat pe pietele internationale, a ajuns sa detina in prezent pozitia secunda in topul celor mai vandute marci de telefoane mobile. Aparatele Samsung aproape ca au atins notorietatea numarului unu mondial, Nokia, pasii primului clasat fiind indeaproape urmariti de coreeni. Mai mult, exista analisti care spun ca finlandezii ar putea fi depasiti de Samsung ori LG in cativa ani, daca este mentinuta rata actuala de dezvoltare.
Incinerarea de la Guami, punct de cotitura
Drumul de la zero la locul secund nu a fost presarat cu petale de trandafiri. Pe la jumatatea anilor '90, Kun-Hee Lee, presedintele Samsung, a facut cadou, cu ocazia Sarbatorilor de Iarna, prietenilor apropiati si conducerii companiei cate un model din cele mai noi si scumpe terminale produse de companie.
Din gest nobil, initiativa s-a transformat intr-un fiasco, pentru ca mai toate aparatele functionau foarte prost sau chiar deloc. Dupa ce vacanta de sarbatori a luat sfarsit, presedintele Samsung s-a deplasat in orasul Gumi, unde sunt produse majoritatea telefoanelor mobile. Ajuns aici, Kun-Hee Lee a dat ordin ca toti angajatii sa-si faca tandari telefoanele personale, sa le aseze intr-un morman, in curtea interioara a fabricii, pentru ca mai apoi sa le dea foc.
"Incinerarea" de la Guami a fost punctul de cotitura in istoria tulburenta a companiei coreene. Inainte de 1995, Samsung era perceput de cumparatori drept un producator de electronice foarte ieftine si de calitate indoielnica.
Dupa aceasta data, concernul coreean a inceput sa-si schimbe imaginea, dramatic, am putea spune, pentru ca astazi Samsung este aproape sinonim cu inovatia si calitatea. Totusi, odata cu transformarea, compania coreeana si-a pierdut principalul atu, preturi imbatabile pe piata de electronice.
Tehnologiile de ultima ora si mai ales managementul de calitate au capatat un nou sens in cadrul companiei Samsung.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.