Jocurile online au devenit o tinta preferata a infractorilor cibernetici in ultimii ani. Un studiu Kaspersky Labs descrie tehnicile folosite si tintele hackerilor care incearca sa castige bani prin vanzarea credentialelor utilizatorilor sau a obiectelor din jocuri pe piata neagra

"Jocurile online si fraudele: folosirea jocurilor ca momeala" de Sergey Golovanov, analist la Kaspersky, subliniaza vulnerabilitatile din jocurile online, metodele folosite pentru a sustrage date confidentiale ale jucatorilor si masurile care pot fi adoptate pentru a proteja aceste date.

Parolele pentru jocurile online sunt sustrase prin exploatarea vulnerabilitatilor jocurilor, contaminarea utilizatorilor cu malware sau tehnici de inginerie sociala (phishing sau facilitati oferite in schimbul inscrierii pe servere obscure administrate de raufacatori). Studiul contine statistici privind volumul si provenienta troienilor conceputi special pentru a contamina amatorii de jocuri online, precum si jocurile vizate preponderent de infractori.

Dezvoltatorii de virusi foloseau initial aplicatii key-logger pentru a sustrage parolele pentru jocuri online, practica documentata incepand cu 1997. Ulterior, atacurile malware au devenit din ce in ce mai sofisticate. Lmir-a, primul troian conceput special pentru un joc online, culegea parolele pentru "Legend of Mir". Acesta a deschis drumul pentru o intreaga generatie de troieni construiti pentru o varietate de jocuri.


Despre autor:

Sursa: Gecadnet.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.