IT&C 3 Iulie 2007 23:39
Televiziunile investesc masiv in noua tendinta: cele mai importante posturi romanesti atrag pe net din ce in ce mai multi spectatori si publicitari

Pana in 2011, afacerile media si de divertisment vor atrage peste 2.000 miliarde dolari, avand o crestere anuala estimata la 6,3%. Internetul, televiziunea si jocurile video ne vor acapara din ce in ce mai mult timpul. Cele mai mari cresteri sunt prognozate pe principalele piete emergente: Brazilia, Rusia, India si China. Publicitatea pe Internet va ajunge la 18,3% anual si va atinge, in 2011, 520 miliarde dolari. Anul trecut, aceasta industrie a castigat cu putin peste 400 miliarde.

In Romania, prognozele sunt incurajatoare: in doi ani, internautii posesori ai unei conexiuni de banda larga vor depasi 4 milioane, iar bugetele de publicitate alocate anul acesta Internetului se apreciaza ca vor atinge 10 milioane euro. Audientele televiziunilor sunt in scadere, analistii motivand aceasta tendinta prin migrarea catre Internet, deoarece oferta de entertainment este mult mai bogata. Daca adaugam si tendinta generala in new media, aceea de adaptare a obiceiurilor consumatorului de la pasiv-reale la activ-virtuale, prin angajarea acestuia in dezvoltarea unei relatii personale cu brandurile, intelegem eforturile televiziunilor de a castiga noua piata.

Batalia se poarta intre stiri si divertisment

Si pe net clasificarea televiziunilor ramane valabila: generaliste ori targhetate pe stiri sau pe divertisment. Surpriza sezonului a venit din partea televiziunii sport.ro. Era normal sa se intample asa, atat timp cat numele unei televiziuni este propriul domeniul de net. Trustul Media Pro se razbuna, dupa un timp indelungat de lipsa din portofoliu a unei media sportive (dupa ce a vandut ProSport trustului Ringier), in acest moment fiind foarte greu sa �asezi� pe piata un al treilea ziar de profil.

Continutul video mareste numarul de vizitatori

Acum un an, continutul unui site de televiziune era dat de �retetele� obisnuite: programul TV, prezentarea emisiunilor si vedetelor postului, la care se adaugau cateva informatii despre organizatie si, eventual, datele de receptie si de contact. Aparitia web 2.0, adica a continutului video pe Internet, a revolutionat site-urile televiziunilor, transformandu-le in jurnale �online� si in baze de date disponibile la orice ora. Televiziunile generaliste au devenit furnizoare de informatie pe net si mai putin de divertisment. Singura care ofera si cuvenita distractie este Antena 1, care da posibilitatea webspectatorului sa vizioneze ultimele productii proprii.

Cele mai multe accesari le au emisiunile Piata Divertis si Animat Planet, explicatia fiind ca exista destul de multi telespectatori care pierd difuzarea acestor emisiuni de weekend, obiceiul de vizionare fiind diferit fata de o zi din timpul saptamanii. Trebuie sa notam ca primele cinci clasate in top au streaming, putand fi urmarite din orice colt al lumii. Mentionam ca redactia new media are rolul de a veni cu un continut separat pe langa cel de a sintetiza si scoate stiri si inserturi din declaratiile consumate in live. (Cea mai mare mandrie a unui jurnalist este ca inserturi din materialele sale sa fie preluate de concurenta).


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.