Afacerea RCS-RDS, mai profitabila decåt multe alte afaceri din Romånia, are cåteva „bile negre“ pe care se straduieste, de multa vreme, sa si le tina atårnate de gåt, in speranta ca nervii oamenilor vor ceda si nu firma va fi cea care sa le plateasca daunele sau spitalizarea.

In afara faptului ca RCS-RDS este unul dintre cele doua capete ale "bicefalului" monopol care guverneaza piata televiziunilor prin cablu, in afara indiferentei cu care ne-a invatat de ani buni Consiliul Concurentei, cel putin in privinta acestui subiect, mai exista si alte neajunsuri, ba chiar si metoda acestei companii de a insela asteptarile din conventia incheiata cu beneficiarul contractului.

Multi dintre beneficiarii ai serviciilor RCS-RDS s-au lovit, pana acum, de o cutuma a acestei companii. Obisnuiti sa taie imediat cablul atunci cand nu ai platit de cateva zile sau de o luna, angajatii RCS-RDS raspund invariabil, la casierie sau la telefonul pentru interventii, ca reconectarea, se va face in 24 de ore. Majoritatea celor care au patit-o, dupa ce au platit factura, penalizarile si reconectarea au fost nevoiti sa inghita, pana acum, aceasta perioada de asteptare - 24 de ore - stand cu ochii in ecranul inert pana aproape de expirarea termenului. Echipele din teren par foarte ocupate. Perfect. Managerul ar fi trebuit, pana acum, sa suplimenteze posturile pentru astfel de interventii. Altfel, obiceiul de a reconecta abonatul exact cu o ora sau cu o jumatate de ora inaintea scurgerii timpului stipulat in contract permite companiei de televiziune si, mai nou, Internet prin cablu, sa tina in buzunar suma ce revine celor 23 de ore in care abonatul a stat cu ochii-n soare, iar furnizorul s-a facut ca n-are oameni pe teren sau nu are treaba. Fireste ca, la o matematica simpla, prin impartire, suma pe zi pentru serviciile RCS-RDS ar parea destul de mica. Dar, adunata de la o gramada de abonati aflati in aceeasi situatie, ar fi destul de confortabila pentru firma, nu? Oamenii nu au timp, de multe ori, sa-si plateasca la timp tot maldarul de facturi care le vin, lunar, ca pe topogan, daramite sa mai dea in judecata RCS-RDS pentru plata unei sume infime. Dar, daca adaugam si alta semecherie facuta de RCS-RDS, aceea a deconectarii fara o somatie prealabila, atunci putem vorbi de mai multi bani. De un prejudiciu mai mare.

Mintiti poporul cu televizorul...

Exista o gramada de abonati care, din lipsa de timp, pentru ca serviciul sau alte circumstante nu le permit sa tina minte exact cand e termenul scadent la telefoane mobile, la lumina, gaze, intretinere, rate la casa, rate la masina etc. sau pentru ca pur si simplu sunt plecati din localitate, au alte treburi sau sunt mai varstnici si uita, se trezesc, fara nici cea mai mica somatie, ca televiziunea prin cablu, brusc, nu mai exista. Exact cand, poate, le e lumea mai draga. La casieriile RCS-RDS, cand intrebi unde este somatia in astfel de cazuri, ti se da un raspuns absolut ridicol: "Aveti somatie colectiva! Este pe televizor!". Absolut ridicol.
1. Cum sa vada un abonat care se uita pe alte canale sau pe unul preferential cand apare somatia "colectiva" a domnilor de la RCS-RDS si cand dispare?
2. Sau, poate abonatul respectiv nici nu a mai avut timp disponibil sa se uite la televizor, nici nu l-a mai deschis. Nici calculatorul. Sau poate a fost in spital si nu a avut cine sa se duca sa-i plateasca facturile. La astfel de situatii, domniile-lor RCS-istii nu se gandesc?
3. Daca tot vine un lucrator pe teren sa taie cablul, de ce nu ar fi platit omul acela pentru somatie, ca tot face drumul, nu?


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.