Salesforce.com a pornit ca un sistem automatizat de vnzari si de management al clientilor. A dat peste cap planurile de crestere ale furnizorilor de aplicatii software clasice dedicate acestei piete. Nu s-a multumit nsa cu atat si, n 2005, a lansat propria platforma online de business, permitndu-le clientilor sa intre n legatura directa cu orice dezvoltatori de solutii software online dispusi sa creeze aplicatii integrate n sistemul Salesforce.com.

Fondata cu putin inainte de momentul prabusirii primei ere a Internetului, compania are acum peste 32.300 de clienti si se asteapta sa produca o cifra de afaceri de 700 milioane dolari in 2007. In 2008, estimarile Salesforce.com duc pentru prima data cifra de afaceri peste bariera de un miliard de dolari.

Dincolo de aceste date, Salesforce inseamna mult mai mult pentru istoria business-ului online. Din punctul de vedere al celor mai multi comentatori ai pietei, compania este un exemplu extraordinar pentru modul in care clientii pot dirija ei insisi directia in care se dezvolta o afacere in Internet. Un amanunt din cauza caruia, daca nu-l vor intelege cu adevarat, managerii viitorului vor avea mari dificultati in a conduce o afacere online.

Sistem automatizat de vanzari

Marc Benioff, un fost director al Oracle, este omul care a fondat Salesforce.com in 1999. I-au trebuit cinci ani sa-si indeplineasca primul vis: listarea la Bursa din New York (NYSE). In iunie 2004, compania a vandut public primele sale actiuni, operand sub simbolul �CRM�.

Inca de la infiintare, compania a oferit o alternativa la conceptia clasica potrivit careia aplicatiile software de automatizare a vanzarilor si de management al relatiei cu clientii trebuie sa fie scumpe si au nevoie de resurse importante si de specialisti care sa le instaleze in reteaua interna a companiilor care le utilizeaza. Asa a aparut ideea de abonament lunar pentru utilizarea unor aplicatii gazduite in Internet. In principiu, oferta Salesforce (abonamente care pornesc de la preturi de sub 100 de dolari) atingea orice companie cu un buget minim dedicat ideii de automatizare a proceselor interne de vanzari.

Deodata devenise extrem de simplu ca un mic magazin din orice tara a lumii, care isi permitea sa plateasca un abonament lunar, sa aiba acces la instrumente automatizate pe care nu si le putea permite pana atunci. Analiza si gestiunea stocurilor, proiectii de vanzare, gestiunea integrata a managementului cu clientii si multe alte principii de baza ale afacerilor moderne erau acum accesibile la scara larga.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.