Viitorul apartine serviciilor integrate de comunicatii.

Concurenta in piata de telefonie fixa se ascute odata cu anuntarea oferirii de servicii de comunicatii de telefonie fixa de catre Vodafone. O lansare in piata pregatita indelung si amanata pana acum. Se pare ca acum dinamica pietei este considerata favorabila de catre strategii companiei. Statistica ne arata un operator dominant - Romtelecom - cu o cota de piata in mare scadere de la an la an. De la inceputul liberalizarii pietei in 2003 si pana la sfarsitul anului trecut statisticile arata ca Romtelecom a pierdut 20% din aceasta piata in favoarea operatorilor alternativi. Concurenta a fost formata pana acum in principal de operatorii de televiziune prin cablu RCS&RDS si UPC, dar si de alti operatori alternativi. Odata cu intrarea Vodafone pe acest segment, viitorul suna incert pentru stabilizarea pietei.

Principalii furnizori de servicii de telefonie fixa
Romtelecom. Atacat din toate directiile, Romtelecom a initiat un program ambitios de refacere a imaginii companiei, rezultate care au diminuat efectele prestatiei anterioare liberalizarii pietei. Suportul oferit de angajatii proprii este net superior comparativ cu perioada precedenta sau chiar cu o parte a competitiei, iar serviciile au castigat in stabilitate odata cu digitizarea completa a infrastructurii. De fapt, experienta ultimei perioade ne arata un numar mic de cazuri de intrerupere a furnizarii serviciului.

Calitatea convorbirilor este foarte buna, iar serviciul de suport telefonic reactioneaza relativ prompt atunci cand apar probleme. Mai ales in cazul companiilor exista personal dedicat pentru mentinerea relatiei cu acestea.
Chiar si asa insa, baza consistenta de clienti le permite sa fie mai putin flexibili in rezolvarea unor cereri care ies din structura fixa impusa sau din punct de vedere al pretului serviciilor, in acest moment tarifele fiind considerabil peste oferta operatorilor alternativi.

RDS.Tel de la RCS&RDS. Serviciul RDS.Tel a reusit sa atraga cel mai mare numar de abonati dintre toti operatorii alternativi. Serviciul de tip Voice Over IP poate fi contractat in principal in zonele cu acoperire RCS, unde ofera o calitate satisfacatoare a convorbirilor. Odata cu achizitia unor retele de cartier, acesta poate fi contractat si de catre abonatii acestora, insa feedback-ul obtinut de la acestia privind calitatea serviciului nu este foarte multumitor, acesta fiind ales in principal datorita costurilor reduse implicate.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.