Membrii asociatiei retelelor de cartier din Bucuresti, Interlan, au decis sa infiinteze o firma intitulata Interlan Telecom pentru a oferi servicii de transport a datelor, a declarat pentru NewsIn, directorul de marketing al organizatiei, Nicolae Duicu.

"Reteaua Interlan va fi deschisa catre oricine contra cost si va putea fi folosita fara probleme pentru diferite tipuri de servicii de transport de date si pentru incheierea de contracte IX (internet exchange - un contract prin care doi sau mai multi furnizori de internet isi conecteaza retelele)", a adaugat Duicu.

Scopul pe termen mediu al infiintarii firmei Interlan Telecom, spune Duicu, "este, ca din banii obtinuti, sa ne construim o retea ingropata de fibra optica care sa acopere tot Bucurestiul".

Pe termen lung, Interlan Telecom va oferi si servicii de voce VoIP (telefonie prin internet), va accesa fonduri comunitare de la Directoratul General pentru Comunicatii si Societatea Informationala din cadrul Comisiei Europene si va lansa un portal de stiri, informatii si divertisment din lumea IT-ului.

Serviciile de furnizare de internet de banda larga pentru utilizatorii individuali au crescut pana in martie 2006 cu o rata de aproximativ 900%, iar numai in Bucuresti, iar retelele de cartier controleaza o cota de piata de peste 13%.

Asociatia Interlan a fost fondata la sfarsitul anului 2004 avand un numar initial de 10 membri. In timp, retelele de cartier au devenit o alternativa economica a cererii de informatie si comunicatie electronica, devenind adevarati furnizori de internet locali.

Interlan a adunat pana in prezent in randurile sale un numar de 29 de membri, alti 15 aflandu-se in curs de aderare. Cele 29 de companii ofera servicii de acces la Internet pentru aproximativ 50.000 de utilizatori casnici din Bucuresti.

Asociatia a fost infiintata atat pentru a oferi ajutor retelelor de cartier sub forma consilierii legale si tehnice, cat si pentru a urmari si promova obiectivele comune ale companiilor membre, unul din obiectivele asociatiei pe viitor fiind in impunerea un brand Interlan pe piata furnizorilor de servicii internet din Bucuresti.

Retelele marilor operatori de cablu si de internet, RCS&RDS si UPC Romania au in mediul urban o penetrare medie de peste 70%, iar in Bucuresti de aproape 90%.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.