La fel ca si in viata reala, in lumea afacerilor online exista idei bune si idei proaste. De cele mai multe ori, aceasta clasificare este realizata de investitorii care aleg sa fie reticenti cu ideile fara potential. In unele cazuri insa, acestea se incapataneaza sa reuseasca, desi la prima vedere pareau cele mai stupide initiative de afaceri. Ele isi datoreaza succesul capacitatii Internetului de a oferi sanse egale de reusita tuturor celor care vor sa incerce.
Iata cateva exemple de idei stupide care ar tenta acum, dupa "genializarea" lor, chiar si investitorii inteligenti. Toti oamenii de mai jos au in comun o experienta neplacuta atunci cand a fost vorba de prezentarea planului lor de afaceri catre diversi investitori. Cei mai multi antreprenori le-au starnit doar rasul analistilor pe care i-au consultat inainte de lansarea afacerilor de mai jos.

Pixeli de milioane

Un pixel este, simplist vorbind, cel mai mic punct care poate fi afisat pe ecranul unui computer. Cu peste un an si jumatate in urma, cineva s-a gandit sa vanda pixeli. A creat o pagina web pe care a impartit-o intr-un milion de celule, corespunzatoare fiecare dimensiunilor unui pixel. Apoi a oferit oricui era interesat posibilitatea de a cumpara una sau mai multe celule pentru a afisa reclama in pagina web respectiva. Pretul fiecarui pixel achizitionat era de un dolar. Rezultatul a fost o pagina web valorand un milion de dolari, bani pe care proprietarul i-a incasat in scurta vreme de la data lansarii website-ului.
Pentru posteritate, pagina web in cauza este cunoscuta cu numele de Million Dollar Homepage si poate fi accesata si astazi la adresa milliondollarhomepage.com. Omul din spatele ideii se numeste Alex Tew si este un cetatean britanic de 22 de ani.

De la momentul la care Tew a lansat Million Dollar Homepage, au aparut o multime de website-uri care au copiat ideea. Clonele de tipul 2millionpixels.com, buymetothestars.com sau ourtradecenter.com nu au inregistrat insa un succes la public sau advertiseri. Esecul lor consta in lipsa ingredientului semnificativ care il transforma pe Alex Tew intr-o adevarata fabrica de bani: atentia imediata a presei mondiale.
Lucrurile au mers atat de bine in cazul milliondollarhomepage.com, incat Tew s-a gandit sa-si cloneze el insusi ideea. S-a gandit bine, a schimbat cateva dintre regulile jocului si s-a lansat intr-o alta aventura online.

Loteria pixelilor

Website-ul cel nou a fost lansat oficial la 5 decembrie 2006, se numeste Pixelotto.com si functioneaza ca o loterie. Are in comun cu initiativa din 2005 vanzarea unui milion de pixeli delimitati in interiorul paginii web principale a website-ului. Se deosebeste de ideea anterioara prin aceea ca un pixel costa acum doi dolari, ridicand astfel valoarea paginii web la doua milioane de dolari.

In plus, spre deosebire de milliondollarhomepage.com, unde Tew a incasat toti banii platiti de advertiseri in schimbul pixelilor achizitionati, de aceasta data utilizatorul de Internet este in centrul atentiei. In momentul in care viziteaza website-ul, internautul obisnuit poate opta sa-si faca un cont de utilizator inregistrat. Este invitat apoi sa dea click pe cel mult 10 mesaje publicitare afisate in pagina principala a website-ului. Cu fiecare click pe care il face, utilizatorul este transferat la website-ul celui care si-a cumparat spatiul publicitar respectiv si este inscris automat la o tragere la sorti.

Odata ce toti pixelii au fost vanduti, lucru pe care Tew il anticipeaza ca se va intampla la inceputul anului 2007, unul dintre utilizatorii pixelotto.com va fi selectat pentru a incasa marele premiu de un milion de dolari. O alta suma, 100.000 de dolari, va fi donata in scopuri caritabile, fapt care ii lasa autorului paginii un profit bunicel de 900.000 de dolari.

In cazul in care ideea evolueaza conform planului creatorului sau, pixelotto.com se va relansa la scurta vreme dupa desemnarea castigatorului, transformandu-se astfel intr-o idee-serviciu care ofera advertiserilor posibilitatea de a se expune unei audiente din ce in ce mai mari.

Antreprenorul britanic s-a gandit chiar si la situatia in care pixelii oferiti advertiserilor nu s-ar vinde in totalitate. Chiar daca este improbabil sa se intample asa, in eventualitatea in care nu toti pixelii sunt vanduti pana in 5 decembrie 2007, un utilizator va castiga jumatate din suma adunata pana la acel moment.

Rezultate remarcabile

Pana in acest moment, la doua saptamani de la momentul lansarii sale, website-ul a vandut pixeli-publicitate in valoare de 137.400 de dolari. Pixelotto.com a ajuns deja in cele mai vizualizate 500 de website-uri din lume, in decembrie 2006, potrivit statisticilor furnizate de serviciul online Alexa Traffic Rank. Probabil ca Tew va urma acelasi drum ca si in cazul The Million Dollar Homepage, urmand sa vanda la licitatie (folosind ebay.com) ultimii 1.000 de pixeli din website. Anul trecut, cineva a platit 38.100 de dolari pentru ultimii 1.000 de pixeli din MillionDollarHomepage.com.

O investigatie extrem de simpla ne arata, spre exemplu, ca domeniul pixelotto.ro a fost rezervat de cineva la 2 decembrie 2006. Desi nu exista dovezi clare in acest sens, este interesant modul in care va fi folosit acest domeniu in viitor.

Alte idei de milioane

1. SantaMail.org este o idee simpla si la moda in aceasta perioada a anului. Creezi o adresa de e-mail la Polul Nord (in Alaska, mai exact, pentru ca utilizatorii oricum nu observa) si ii taxezi pe parinti cu 10 dolari pentru fiecare scrisoare trimisa catre copiii lor. Datorita ideii, Byron Reese a trimis pana acum peste 200.000 de scrisorele electronice si a devenit mai bogat cu cateva milioane de dolari.

2. FitDeck.com este website-ul care vinde online seturi de carti imprimate cu imagini ale unor exercitii de fitness. Pretul de vanzare pentru fiecare pachet de carti este de 18,95 dolari. Pentru un antreprenor cu experienta, ar putea parea un pas spre dezastru. Insa Phil Black, fost instructor de fitness pentru puscasii marini americani, stie mai bine cat de valoroasa e ideea lui. Vanzarile au inregistrat anul trecut un salt de 4,7 milioane de dolari. Cu siguranta ca e mai mult decat ar fi primit ca salariu de la armata.

3. AntennaBalls.com este un website care vinde mingi de agatat la antena radioului auto. Nu stim cati dintre dumneavoastra ati cumpara astfel de produse, dar se pare ca in SUA sunt foarte populare. Jason Wall, initiatorul acestei afaceri, afirma ca a ajuns sa produca lunar peste 500.000 de mingi si ca vanzarile pe Internet sunt extrem de populare, din moment ce acum Wall este milionar. Si vinde doar pe Internet.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.