CNA a somat public televiziunile OTV, Antena 3, Realitatea TV si Romania TV, pentru dezechilibre inregistrate in emisiunile electorale difuzate in perioada 9-15 noiembrie, dar si postul Nasul TV, pentru ca a difuzat o dezbatere electorala sponsorizata, fapt interzis de legislatia audiovizualului.

Potrivit MEDIAFAX, Consiliul National al Audiovizualului a analizat, in sedinta de marti, modul in care principalele televiziuni centrale au reflectat campania pentru alegerile parlamentare, in perioada 9-15 noiembrie.

Astfel, CNA a decis sa someze public postul OTV. Televiziunea lui Dan Diaconescu a inregistrat un dezechilibru major atat in emisiunile de promovare electorala, in care candidatii si reprezentantii PP-DD au fost promovati peste 67 de ore, cat si in emisiunile informative si pe crawl, in care au fost promovati doar candidatii si reprezentantii USL (23 de prezente) si cei ai PP-DD (16 prezente).

Totodata, CNA a aplicat o somatie publica postului Antena 3, pentru dezechilibre in emisiunile de promovare electorala si in emisiunile informative difuzate in perioada monitorizata.

In emisiunile de promovare electorala difuzate de Antena 3 au fost prezentati doar candidatii USL (10.906 secunde) si cei ai ARD (299 de secunde). In emisiunile informative, Antena 3 a difuzat informatii despre candidatii si reprezentantii USL (203 prezente), ARD (191 prezente), PP-DD (17), PRM (5), UDMR (16), fara a transmite informatii despre candidatii celorlalte formatiuni electorale.

Retail jobs

Si postul Realitatea TV a fost somat public de CNA, pentru dezechilibre in emisiunile de promovare electorala transmise in perioada 9-15 noiembrie. CNA a constatat ca in emisiunile de promovare electorala de la Realitatea TV au fost prezentati doar candidatii USL (1.419 secunde) si ARD (360 secunde).

Totodata, CNA a decis sa transmita Realitatea TV si o adresa prin care sa recomande postului ca in emisiunea "Dosar de candidat" sa fie respectat principiul audiatur et altera pars (atunci cand o persoana este acuzata, trebuie sa i se ia si acesteia un punct de vedere).

CNA a somat public si Romania TV, pentru dezechilibre inregistrate in emisiunile de promovare electorala si in dezbaterile electorale. Potrivit CNA, in emisiunile de promovare electorala au fost prezentati doar candidatii si reprezentantii USL (3.572 de secunde), in timp ce in dezbaterile electorale au fost prezentati candidatii si reprezentantii USL (330 prezente), ARD (212), PP-DD (55), UDMR (15), PER (16).

Citeste si:
O parte dintre piesele lui Carla’s Dreams, reclamate la CNA. Care a...
O parte dintre piesele lui...

Si postul Nasul TV a primit o somatie publica de la CNA, din cauza ca a difuzat o dezbatere electorala sponsorizata, fapt interzis de legislatia audiovizualului privind campania electorala pentru parlamentare.

Pe de alta parte, CNA a decis sa transmita o scrisoare de atentionare televiziunii B1 TV, la care a constatat un dezechilibru usor in cazul dezbaterilor electorale. Astfel, B1 TV a difuzat informatii despre candidatii si reprezentantii USL (298 de prezente), ARD (153 de prezente), PP-DD (15 prezente), UDMR (16 prezente).

Si Digi 24 a primit scrisoare de atentionare pentru dezechilibru usor in emisiunile de promovare electorala - candidatii si reprezentantii USL au fost promovati 1.891 de secunde, iar cei ai ARD - 566 secunde.

De asemenea, CNA a decis sa transmita o adresab, in care sa i se transmita ca stirile difuzate de televiziunea publica trebuie sa reflecte viziunea postului asupra campaniei, in mod echilibrat, si nu in legatura cu timpii de campanie.

Citeste si:
Radu Tudor, dupa ce Antena 3 a prezentat imagini dintr-un joc: ”O...
Radu Tudor, dupa ce Antena 3...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.