"Intreprinzator in Mileniul Trei" este unul dintre proiectele strategice aflate in curs de implementare in Romania, cofinantate din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Proiectul se adreseaza unui grup tinta format din persoane din toate judetele tarii care doresc sa isi imbunatateasca spiritul antreprenorial, competentele manageriale si abilitatea de a utiliza intensiv tehnologia informatiei si comunicatiilor (TIC) in activitatea de zi cu zi.

Care sunt elementele distinctive si de ce ar trebui sa atraga atentia in mod deosebit acest proiect, a carui denumire incitanta se poate descompune in cuvinte cheie motivante: informatie, tehnologie, afacere, succes?

  • 1. Ideea proiectului, construit prin imbinarea disciplinelor orientate catre antreprenoriat si managementul afacerii cu discipline orientate catre introducerea in management a conceptelor, tehnicilor si instrumentelor TIC.

Impactul programelor de formare oferite va fi potentat prin utilizarea unei platforme de servicii electronice integrate realizata in cadrul proiectului, “IMM Virtual si Birou Virtual pentru formare si asistenta antreprenoriala”, prin promovarea conceptelor de servicii virtuale si prin furnizarea de asistenta tehnica in vederea utilizarii acestor servicii proprii societatii informationale.
Acest pachet complex de servicii este pus in mod gratuit la dispozitia persoanelor care fac parte din grupul tinta: angajati care doresc sa isi sporeasca abilitatile si competentele, conducatori de IMM-uri care doresc sa deprinda noi abilitati manageriale, intreprinzatori care doresc sporirea competitivitatii propriei afaceri sau persoane care doresc sa initieze o activitate independenta.
  • 2. Angajamentul, determinarea si experienta celor doi parteneri care au avut ideea de a dezvolta proiectul “Intreprinzator in Mileniul Trei” exploatand creativ si armonios complementaritatile existente.

Centrul pentru Educatie Economica si Dezvoltare din Romania (CEED Romania) este o fundatie infiintata in 2006 cu misiunea de a sprijini dezvoltarea IMMurilor si promovarea culturii antreprenoriale in spatiul sud-est european. Fundatia face parte dintr-o retea internationala de centre similare active in: Bulgaria, Macedonia, Muntenegru, Kosovo, Serbia, Slovenia, Polonia si este furnizor de formare autorizat, cu o bogata experienta in servicii de consultanta si instruire pentru IMMuri si cu un impresionant portofoliu de programe internationale.

MBM Software & Partners este o firma tanara care activeaza in domeniul TIC din anul 2005 inscriind in obiectul sau de activitate dezvoltarea si implementarea de aplicatii si sisteme informatice, suport tehnic, instruire si management de proiect. Astazi MBM detine o platforma de bune practici, studii de caz, deprinderi, lectii invatate care adauga valoare produselor software pe care le ofera, reprezentand astfel o garantie a succesului.

  • 3. Componenta practica ce va contribui la formarea unei imagini corecte a utilizarii tehnologiilor informatice moderne de management si, prin aceasta, la cresterea deschiderii si flexibilitatii managerilor si intreprinzatorilor in ceea ce priveste utilizarea TIC in afaceri.

Platforma IMM Virtual ofera prin intermediul unui demonstrator accesibil on-line un mediu experimental de implementare si testare a unor sisteme de gestionare a relatiilor cu clientii si de management al problemelor, sisteme care pot fi utilizate de catre persoanele din grupul tinta pentru propria afacere.
Citeste si:
Utilizarea Fondului Social European trebuie eficientizata urgent
Europarlamentar: Utilizarea...

Platforma Biroul Virtual pentru formare si asistenta antreprenoriala inglobeaza functionalitati de informare cu privire la domeniul antreprenorial si utilizarea TIC in afaceri. Platforma construita pe modelul intrebari si raspunsuri da posibilitatea comunitatii de antreprenori existenti sau in devenire sa contribuie la cresterea unei baze de cunostinte puternice, pe criterii de competenta. Biroul va fi asistat de catre moderatori din cadrul echipei de proiect.

Pana la incheierea proiectului in decembrie 2012 vor fi organizate in toate cele 8 regiuni de dezvoltare programe de formare privind utilizarea TIC in afaceri pentru aproximativ 800 de persoane si programe de formare privind initierea si managementul afacerii pentru circa 400 de persoane, la care se adauga cursuri pentru 40 de persoane in managementul afacerii si managementul de proiect, cu certificate CNFPA.
Prin conditiile de management si organizare proiectul sprijina indeplinirea obiectivelor europene orizontale: egalitate de sanse, dezvoltare durabila, inovatie si TIC, incurajand in mod deosebit accesul persoanelor cu dizabilitati la serviciile pe care le furnizeaza.

Citeste si:
Orban: Toate proiectele POSDRU contineau nereguli
Orban: Toate proiectele...

Pentru informatii detaliate despre proiect si pentru inscrieri la programele de formare accesati pagina web a proiectului “Intreprinzator in Mileniul Trei”.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.