Dupa ce in 2009 mogulul media Rupert Murdoch anunta in premiera viziunea sa despre taxarea continutului online, un an mai tarziu cativa publisheri cunoscuti din Romania cochetau deja cu aceasta idee. Intr-un interviu acordat Wall-Street, Henry Blodget, cunoscut analist de pe Wall-Street, in prezent CEO al uneia dintre cele mai cunoscute publicatii online de business, spune ca ii este rusine pentru America pentru o astfel de idee, taxarea continutului online putand lovi in sute de site-uri care in acest moment construiesc un nou model de jurnalism.

Dupa ce in 2009 mogulul media Rupert Murdoch anunta in premiera viziunea sa despre taxarea continutului online, un an mai tarziu cativa publisheri cunoscuti din Romania cochetau deja cu aceasta idee. Intr-un interviu acordat Wall-Street, Henry Blodget, CEO si redactor sef al publicatiei The Business Insider, spune ca “ii este rusine pentru America pentru o astfel de idee”, taxarea continutului online putand lovi in sute de site-uri care in acest moment construiesc un nou model de jurnalism.

  • Putem vorbi de un climat mult mai dificil pentru publicitatea online comparativ cu aceeasi perioada din 2009? Cum comentati?

Henry Blodget: Primii doi ani dupa 2000 au fost mult mai dificili. Atunci industria online s-a contractat cu 25% si multe companii au dat faliment. Anul trecut publicitatea online a scazut cu cateva procente, insa nu se compara cu nivelul din 2001-2002. Veniturile atrase de online vor incepe sa creasca in acest an.
  • In Romania presa scrisa a fost puternic afectata de recesiune, foarte multi publisheri fiind nevoiti fie sa inchida unele publicatii, fie sa mute continutul in mediul online. Cum vedeti aceasta tranzitie din print catre online? Reprezinta un colac de salvare sau un pericol pentru brand?
Henry Blodget: Ne confruntam cu aceeasi situatie si in SUA. Ziarele si revistele au fost decimate. Multe dintre ele au fost inchise sau s-au transformat in publicatii exclusiv online. Exista insa o problema cu publicatiile “web only” – reprezinta business-uri total diferite. Publisherii din print se concentreaza pe realizarea unui ziar in fiecare zi, care este distribuit dimineata. Site-urile de stiri online se focuseaza pe crearea de continut pe tot parcursul zilei. Este un lucru dificil si este greu pentru ziare sa fie competitive in ambele cazuri (la fel cum este dificil pentru un site sa publice un ziar de succes). Publicatiile exclusiv online genereaza venituri mai mici, care nu pot sustine un ziar in forma tiparita.

Cred ca exista si supravietuitori in randul ziarelor – Wall Street Journal, New York Times – insa aceste publicatii vor fi nevoite sa isi ajusteze drastic marimea redactiilor.

Citeste integral un interviu cu Henry Blodget, CEO si redactor sef al publicatiei The Business Insider pe wall-street.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.