Piata de telecomunicatii a fost dintotdeauna una dintre cele mai dinamice atat in ceea ce priveste evolutiile afacerilor, cat si in privinta comunicarii. In ultima perioada au aparut modificari importante precum schimbarea sloganului Vodafone, lansarea campaniei pe televiziune a RCS&RDS, insa cele mai multe semne de intrebare sunt in privinta comunicarii Cosmote dupa achizitia Zapp de catre operatorul grec. De ce au aparut insa atat de multe schimbari?

Pentru ca au dat de greu. Cam toti, oameni si companii, suntem intr-o perioada in care dam de greu si atunci ne intrebam cum ne-am putea descurca mai bine. Instinctul acesta evolutionist face companiile sa se uite cu interes mai mare si la branding, si comunicare. Unele aleg sa foloseasca aceste instrumente pentru a evolua, altele nu.Toate aceste miscari arata ca acum nu mai poti creste prin simpla prezenta pe piata. Piata e stationara sau chiar in scadere si atunci n-ai decat doua alternative: musti din cota altora (inclusiv prin astfel de gesturi) sau, mult mai greu si mai rar, inventezi o piata noua", a declarat Stefan Liute, director de strategie si managing partner al Grapefruit, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de branding.

Cea mai semnificativa modificare pe piata de comunicare - segment in care in acest an s-au facut si cele mai mari investitii in publicitate, potrivit datelor AlfaCont MediaWatch -, a fost facuta luna trecuta de Vodafone, care si-a schimbat sloganul «Traieste fiecare clipa» cu cel al grupului - «Power to you». In acelasi timp, al doilea operator de telefonie pe piata locala a lansat si noi servicii de Internet pe telefonul mobil precum accesul la retelele sociale Facebook, Twitter ori HI5 de pe mobil, scrie Wall-Street.ro.

Noua abordare globala a Vodafone imi aminteste de Connex cu al sau ‘Indrazneste!’, campanie la care am vibrat multi dintre noi la momentul respectiv. In 2009, aproape 2010 - va fi interesant cum Vodafone, un brand de “self-empowerment”, va gasi motivatiile si modalitatea de exprimare a acestei atitudini, astfel incat sa fie credibil pentru romanii post-alegeri, in plina criza economica. Este o provocare”, explica Raluca Sultan, senior strategic planner in cadrul Ogilvy Romania, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare pe piata locala.

Un lucru la fel de important ca mesajul de comunicare ales este marimea bugetului de publicitate, iar Vodafone cu siguranta va avea capacitatea sa isi popularizeze noul slogan, avand in vedere ca la nivel mondial, operatorul cheltuieste anual in jur de 600 de milioane de lire sterline pentru publicitate, potrivit presei internationale.

Mai multe detalii despre campaniile de publicitate mai agresive ale companiilor din telecom cititi pe Wall-Street.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.