Strategia adoptata in prezent de cele mai multe companii in ceea ce priveste interactiunea cu utilizatorii in mediul online se rezuma la o abordare de tipul "E cool, vreau si eu in social media!", arata publicatia Wall-Street.ro.
Aceasta strategie este complet gresita in viziunea lui Susan Rice-Lincoln, unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in comunicare si social media.

Primul sfat pe care Susan Rice-Lincoln, autoarea cartii “Mastering Web 2.0, Cum sa-ti transformi afacerea folosind instrumentele site-ului tau si cheile social media”, il ofera companiilor care doresc sa interactioneze in social media este sa analizeze cu atentie ce, cum si unde sunt prezenti utilizatorii.

“Inainte sa isi faca un cont pe Twitter, pe Facebook, companiile trebuie sa analizeze cu atentie ce se intampla in social media, ce, cum si unde se discuta despre produsele lor sau despre competitorii lor. Nimeni nu face asta, nimeni nu face o cercetare aprofundata. Total gresit. Iar daca lucrurile nu functioneaza toti spun cat de stupida este social media”, considera Susan Rice-Lincoln, prezenta in cadrul celei de-a patra editii a evenimentului RoNewMedia.

In opinia specialistei, prezenta companiilor in retelele sociale reprezinta un “must have”, deoarece acolo sunt prezenti si actualii sau potentialii clienti.

“Poate e mai usor sa ai o campanie publicitara care sa intre pe anumite canale la o data anumita. Insa asta nu inseamna interactiune cu consumatorii. Daca vor sa afle ceva despre o companie sau despre un anumit produs, oamenii nu dau drumul la televizor, ci la computer. Companiile ar trebui sa observe ce se intampla pe un forum, pe Facebook, sa vada ce cred oamenii despre acel produs. Companiile ignora aceste conversatii”, explica Rice-Lincoln, pentru Wall-Street.ro.

Potrivit acesteia, 80% din consumatori se informeaza despre un anumit produs folosind Google sau un site recomandat de o cunostinta, in timp ce restul apeleaza la radio, televiziune, presa scrisa sau conferinte.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.