Business 22 Mai 2009 14:33
Advertiserii au acum la dispozitie un nou canal de publicitate neconventionala, si anume reteaua statusurilor de Yahoo Messenger, valorificata astfel de trei romani, prin intermediul Status Pimp.
In intervalul 10-13 iunie se vor derula primele campanii de publicitate in reteaua Status Pimp, detinuta de Stefan Szakal, Calin Iepure si Alin Zainescu. Pana in momentul de fata au fost epuizate toate cele 1.000 de conturi oferite de Status Pimp utilizatorilor de Yahoo Messenger (YM) care doresc sa gazduiasca, pe statusul lor, mesaje publicitare contra cost. Pentru a primi un astfel de cont, cei interesati au completat un formular de inscriere pe site-ul Status Pimp si sa descarce pe calculator o aplicatie care sa le permita afisarea mesajelor publicitare alese pe spatiul destinat status-urilor de messenger.

In momentul de fata, nu mai exista conturi disponibile pentru cei care doresc sa isi transforme statusurile de messenger intr-un spatiu destinat publicitatii. Totusi, cei interesati de o astfel de sursa de venit se mai pot inscrie pe site-ul Status Pimp, pentru ca, in aproximativ o saptamana, vor mai fi disponibile alte 2.000 de conturi.

Statusul este locul in care utilizatorii de YM isi pot pune un text care sa fie vizibil pentru utilizatorii inclusi in lista lor de Messenger. Lungimea maxima a statusului este de 255 de caractere. In mod normal, el apare ca text cu litere de culoare neagra, insa, atunci cand contine un link catre o pagina web, devine albastru subliniat.

Status Pimp este, in prezent, prima si singura retea de publicitate prin statusuri de Yahoo Messenger (YM) din lume, potrivit celor care au avut aceasta idee de promovare neconventionala. "Suntem singurii care am facut un server si o retea prin care vom furniza publicitate pe statusurile serviciilor de mesagerie instanta, precum YM. Am inceput cu Yahoo Messnger, pentru ca peste 90% dintre utilizatorii romani folosesc acest program. In curand, vom exinde reteaua si pe MSN, Skype si aplicatia de la Google. De asemenea, ne gandim ca, dupa perioada de testare de aproximativ doua luni, sa extindem aplicatia si pe plan international", a declarat Alin Zainescu, partener in cadrul Status Pimp, potrivit NewsIn.

Castiguri proportionale cu numarul de click-uri

Atat metoda de a vinde publicitate cu plata per click (accesare), cat si promovarea, in general, prin intermediul serviciilor de mesagerie instanta, nu sunt o noutate in domeniu, sustin specialistii din publicitate. "Sunt multe campanii care, intr-un fel sau altul, s-au legat de treaba asta. E o nisa, oamenii astia incearca sa-si asume o nisa, ceea ce este un lucru foarte bun din punct de vedere al business-ului, dar nu e neaparat o noutate pe piata. De exemplu, Mediacafe vinde spatiu pe Yahoo. Exista un interes real pentru acest canal de transmitere a mesajelor publicitare, dar ceea ce vreau sa spun este ca genul asta de activitate se intampla si pana acum. Media planner-ul foloseste deja, de ceva vreme, acest mediu. Exista foarte multe campanii care se folosesc de canale precum Messenger sau MSN", a declarat Stefan Chiritescu, Head of Planning, Graffiti BBDO.

Proiectul Status Pimp aduce beneficii atat simplilor utilizatori de Yahoo Messenger, cat si advertisierilor. Aplicatia Status Pimp permite persoanelor majore, care utilizeaza platforma sociala YM si au obtinut un cont de "pimper", sa obtina bani din vanzarea spatiului destinat statusului in scopuri publicitare. "Utilizatorii isi pot alege campaniile care vor rula pe statusul lor de Yahoo Messenger. Noi chiar ii incurajam pe oameni sa nu promoveze companii in care ei nu cred, pentru ca astfel risca sa-si piarda credibilitatea in fata cunoscutilor. Banii vor fi livrati in functie de numarul de click-uri. Utilizatorii pot castiga pana la 0,7 centi pe click, in functie de cat de multe informatii furnizeaza despre el si persoanele care se afla in lista lui de messenger", precizeaza Zainescu.

Sistemul de publicitate prin intermediul statusurilor de Messenger functioneza in felul urmator: utilizatorul intra in contul sau de pe statuspimp.ro, selecteza campaniile pe care doreste sa le activeze din lista campaniilor disponibile, apoi statusul sau afiseaza selectiile facute, iar prietenii utilizatorului dau click pe status si ajung, eventual, pe o pagina web pe care este promovat un produs. In functie de numarul de click-uri, fiecare cent se adauga la contul utilizatorului, iar in momentul in care se ajunge la suma minima de 50 euro, banii pot fi transferati intr-un cont bancar.

In ceea ce priveste avantajele pe care le ofera Status Pimp advertiserilor, acestea sunt de ordinul segmentarii, targetarii publicului tinta si al costurilor reduse. "Publicitarii au posibilitatea de a segmenta si targeta dupa criterii geo-demografice - locatie, varsta, sex -, cat si dupa criterii de interes selectate direct de utilizatorii inregistrati, ceea ce inseamna mai multa eficienta pentru campaniile derulate", mai spune Alin Zainescu. Reteaua functioneaza pe baza de pachete prepay cu click-uri incluse, taxa facandu-se per click. Pachetele minime variaza intre 150 de euro, pentru 500 de click-uri, si 480 de euro, pentru 2.000 de clickuri.

La prima vedere, reteaua de publicitate prin statusuri este usor de fraudat. De exemplu, mai multi prieteni, care au conturi pe Status Pimp, pot conveni sa dea click unii pe campaniile altora si apoi sa imparta banii. "Exista acest risc, dar ne-am luat deja cateva zeci de masuri pentru prevenirea fraudelor de acest gen. Pe site vor fi publicate cateva informatii despre cum vom impiedica aceste practici neloiale. La urma urmei, este evident ca, daca observam foarte multe click-uri de la un singur utilizator, intr-un timp foarte scurt, poate fi vorba despre o frauda. Cei care vor incerca sa castige mai multi bani prin fraudarea sistemului vor fi exclusi din campaniile publicitare pentru care s-au inscris si nu vor mai primi nicio alta campanie", mai spune Alin Zainescu.

In privinta legalitatii acestui serviciu, cei de la Status Pimp spun ca nu au nicio temere. "Am studiat partea legala, dar noi nu folosim platforma lor, YM. Daca am fi intervenit cumva asupra serviciului lor printr-un plug-in ar fi fost o problema, dar ceea ce folosim noi este o aplicatie total separata, instalata pe calculatorul utilizatorului care doreste sa isi puna la dispozitie statusul de Yahoo Messenger in scopuri publicitare. E posibil sa apara discutii cu reprezentantii de la Yahoo sau de la alt serviciu de mesagerie instanta pe care vom implementa sistemul, insa eu nu vad nicio problema. La urma urmei, este alegerea utilizatorului", a mai spus Zainescu.



Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.