Evenimentele care apar in industria de comunicare, cum ar fi succesul anumitor publicatii sau falimentul altora, nu trebuie legate neaparat de criza, care nu este decat o etapa a unui ciclu economic, considera presedintele grupului media Hearst, Cathie Black.

Intr-un material publicat de AdAge, Black argumenteaza cu exemple de reviste importante care au fost lansate chiar in momente de criza economica. Astfel, publicatia Esquire a iesit pe piata in 1933, an in care criza financiara din America atinsese punctul maxim, iar somajul afecta 25% din populatie. Aceleasi conditii caracterizau climatul economic si in momentul lansarii unei alte reviste importante, People, aparuta in 1974.

Presedintele Hearst are un punct de vedere extrem de interesant si in privinta relatiei dintre comunicarea traditionala si noile mijloace, printre care si internetul, comenteaza NewsIn. Potrivit lui Cathie Black, noile mijloace de comunicare, considerate inamici ai comunicarii traditionale, nu au facut decat sa sustina industria revistelor tiparite, prin faptul ca au crescut notorietatea publicatiilor. Rolul jucat de noile mijloacele de comunicare in promovarea revistelor poate fi explicat, in viziunea reprezentantului Hearst, prin numarul de abonamente, 2,2 de milioane incheiate de Hearst in 2008, valoare ce reprezinta o crestere de 42,6% fata de 2007.

Grupul Hearst este unul dintre cele mai mari trusturi media din SUA, aflat de peste 120 de ani pe piata. Din grup fac parte, printre altele, revistele Cosmopolitan, Esquire si Harper's Bazaar, ziarul Houston Chronicle si posturile TV ESPN si The History Channel.

Potrivit Magazine Publishers of America, in 2008 doar 32 de reviste si-au suspendat aparitia, un numar nesemnificativ in contextul in care industria de reviste din SUA se ridica la peste 19.000 de titluri.

Tot in 2008 au fost lansate 715 reviste, cu 224 de titluri mai mult decat in urma cu 20 de ani. Cresterea inregistrata pe segmentul revistelor, intre 2000 si 2008, a fost de 14%, ziarele si televiziunile inregistrand scaderi in acelasi interval, mai noteaza AdAge.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.