Uniunea Europeana va investi peste 4 milioane de euro intr-un proiect care permite accesarea informatiei destinate unor media hardware si software care au iesit din uz.

Toate documentele, siteurile, programele, bazele de date, fisierele media si jocurile video care pana acum erau inutile, fie pentru ca dischetele nu mai sunt la moda sau consola "x" nu se mai produce de zeci de ani, vor capata o doua viata.

Platforma de emulare le va permite celor care nu si-au mai vazut pozele blocate pe-un hard, pe care nu-l mai recunoaste niciun Windows nou, sa-si recupereze arhivele. Gamerii isi vor aminti cum arata "Castle Wolfenstein" sau cat de periculoase erau navetele spatiale din "Space Invaders", iar cei care au baze de date stocate intr-un fisier cu o extensie
de care n-a mai auzit nimeni de ani de zile, le vor putea folosi.

"Viteza cu care tehnologiile digitale sunt depasite pune in pericol chiar si programe scrise la inceputul anilor '90", aminteste David Anderson, specialist in istoria computerelor la Universitatea Portsmouth, citat de NewScientist. Unul dintre colegii sai in dezvoltarea KEEP, James Newman, initiator al Arhivei Nationale Britanice de Jocuri Video, adauga ca in momentul de fata cel mai bine intretinute colectii de jocuri video vechi, mai ales din perioada 8bit, sunt de gasit doar pe siteuri de licitatii sau in colectii private, jocurilor acordandu-li-se mai putina importanta decat cartilor si filmelor, ca mostenire culturala.

Proiectul KEEP (Keep Emulation Environements Portable) va intra in stadiu "beta" cel mai devreme in 2012.


Despre autor:


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.