Internetul are potentialul necesar pentru a salva editorii si vanzatorii de carte, sunt de parere cei mai optimisti dintre participantii de la Targul de Carte de la Frankfurt 2008, care nu cred ca mediul online ar putea prabusi industria de carte asa cum s-a intamplat in muzica, relateaza NewsIn.

Frica si ostilitatea fata de mediul online din randul editorilor si vanzatorilor de carte s-au transformat in resemnare, iar Paulo Coelho, unul dintre cei mai bine vanduti autori, crede ca punand la dispozitie gratuit, pe internet, continutul volumelor, acest lucru ar putea creste spectaculos vanzarile de carte.

Targul de Carte de la Frankfurt este cel mai mare eveniment de acest gen din lume, va debuta miercuri, 15 octombrie, si va fi deschis timp de o saptamana. Vanzarile de carte din mediul online a inregistrat, de altfel, cea mai mare crestere din ultimii 60 de ani din in activitatea editoriala, potrivit studiilor realizate de organizatorii Targului de la Frankfurt.

Ceea ce majoritatea editorilor de carte inteleg prin digitalizare are de a face mai putin cu distribuirea gratuita a informatiilor, insa, mult mai mult cu publicarea online a continutului operei unui autor.
Willi Bredemeier, editor al serviciului electronic german de newsletter "Password", recunoaste ca activitatea sa tradeaza spiritul Gutenberg, nascut in apropiere de Mainz, a carui tehnologie de tiparit, din secolul al XV-lea, a alimentat dezvoltarea Renasterii.

In ciuda beneficiilor oferite de magazinele online, precum site-ul Amazon, proiecte ca motorul de cautare pentru carti Google, care permite vizualizarea textelor integrale pe care site-ul le-a scanat, starneste panica in randul multor reprezentanti ai acestei industrii, care se tem ca internetul sa nu afecteze, totusi, piata de carte la fel cum s-a intamplat cu industria muzicala.

40% din cei o mie de reprezentanti din industria de carte prezenti la Targul de la Frankfurt, din peste 30 de tari, considera ca peste zece ani vanzarile de carte prin intermediul internetului le vor depasi pe cele realizate in mod traditional. In schimb, o treime dintre respondenti este de parere ca acest lucru nu se va intampla, totusi, niciodata.

Scriitorul brazilian sustine ca "important este sa lasi de la tine. Daca vizitati blogul meu, (www.paulocoelhoblog.com), o sa vedeti acolo o multime de lucruri oferite gratuit", cu toate acestea "nu stiu daca acest lucru vinde cartile, ce conteaza insa este faptul ca eu imi impartasesc sufletul", a afirmat Paulo Coelho intr-un interviu, citat de Reuters.

Ceea ce majoritatea editorilor de carte inteleg prin digitalizare are de a face mai putin cu distribuirea gratuita a informatiilor, insa, mult mai mult cu publicarea online a continutului operei unui autor.
Google a scanat continutul a peste un milion de carti si are parteneriate cu numerosi editori de carte. "Vei vinde mult mai multe carti daca mai multi oameni afla despre existenta acestora", sta scris pe site-ul www.books.google.com.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.