Tehnica "Pleaca in vacanta! Plateste cat vrei!" este un mod prin care li se garanteaza turistilor o vacanta pe care si-o pot permite, iar hotelurilor, o ocupare deplina, scrie Libero.it.

Nevoia starneste ingeniozitatea, chiar si in sectorul turistic. Chiar daca conjunctura economica nefavorabila pune la grea incercare soliditatea agentiilor turistice si in stand by vacantele multor persoane, sunt si persoane care au noroc de vant din pupa. Plecand de la conceptul "criza = oportunitate", cateva firme recurc la solutii de vanzare considerate fanteziste si neobisnuite pentru a castiga teren pe o piata pe care multi o considera in crestere cu toate ca economia trece printr-o perioada dificila, noteaza Libero.it.

Multe persoane isi doresc sa plece in vacanta, astfel ca idea de a plati la intoarcerea din voiaj e de admirat. Initiativa apartine unei agentii turistice spaniole online, OfertasParaVacaciones.com, iar sloganul acesteia e dintre acelea care nu pot fi uitate "Vete in vacaciones e paga lo que che quieres" (n.r. "Du-te in vacanta si platesti cat vrei"). La prima vedere pare sa fie o facatura, insa in spatele surprizatoarei propuneri nu se afla niciun truc, pret minim, taxe ascunse sau adaugate. Fiecare decide cat trebuie sa plateasca pentru voiaj, iar in cazul in care vacanta nu i-a fost pe plac nu este obligat sa plateasca nimic. (Clic aici pentru oferta)

Oferta a fost prima data postata pe internet in timpul verii si a fost un mare success. Ea se bazeaza pe doua lucruri: oamenii in general sunt onesti si aceasta este o modalitate foarte buna de a asigura ocuparea deplina a hotelurilor, mai ales ca situatiile cand cineva nu este multumit de voiajul facut sunt una la mie. [Vacanta in Ibiza pe banii guvernului spaniol]

Insa tehnica "plateste cat vrei" a devenit tot mai folosita, atat in Asia cat si in Europa. De exemplu, hotelul Ibis de pe strada Bencoolen din Singapore o utilizeaza. Astfel, pentru toata perioada ofertei, turistul care in prealabil si-a facut un cont pe site-ul hotelului, isi poate rezerva o camera platind pretul pe care il doreste. (Clic aici pentru oferta)

Un alt exemplu vine de data aceasta din Europa, unde dupa succesul inregistrat prima data, site-ul frantuzesc Madame Vacances, a reluat oferta "Je fixe le prix de mon sejour" (n.r. "Eu imi fixez pretul sejurului"). Astfel, cine isi rezerva un sejur la Les Menuires din Savoia intre 5 si 12 decembrie va plati pretul pe care il considera just pentru calitatea serviciilor primate. Niciun tariff fix, cid oar un pret pe care turistul insusi il decide la sfarsitul vacantei. [Top 5 bilete de avion catre destinatii de schi]

Tehnica a fost folosita si in sectorul alimentar de restaurantul Taverne Crescent din Montreal, Canada. Restaurantul era in pragul falimentului din cauza crizei, astfel ca, proprietarul si-a incercat norocul initiand oferta "cont liber" sau "plateste cat vrei" (n.r. "pay what you want"). La sosirea notei de plata, clientii restaurantului Taverne Crescent primesc o lista cu mancarurile comandate si in locul totalului un mare semn de intrebare. Astfel, clientului ii ramane libertatea de a alege pretul correct pentru cele comandate. Succesul a fost unul imediat. Meniul nu are niciun fel nou de mancare, insa daca inainte se punea problema inchiderii restaurantului, acum afacerea este una prospera, iar numarul ospatarilor a fost triplat.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.