- Procter & Gamble
Un producator de lumanari, William Procter, si unul de sapunuri, James Gamble, si-au unit fortele in 1837 pentru a incepe o mica afacere cu bunuri de larg consum in Cincinnati. A fost o miscare riscanta pentru cei doi cumnati, in contextul in care economia era afectata de cei sase ani de criza financiara prin care trecuse.
Migratia masiva spre vest a determinat o crestere a preturilor la terenuri, iar inflatia a crescut ulterior. Sub presedentia lui Martin Van Burden, bancile falimentau, iar ingrijorarile despre piata financiara au determinat cel mai mare declin economic din istoria tarii pana la acel moment. Insa P&G a supravietuit si a urmat sa semneze contracte de aprovizionare catre Armata Aliatilor in timpul razboiului civil din Statele Unite, potrivit MoneyCnn.com.
In prezent, cu venituri de 83 miliarde dolari in 2008, Procter & Gamble a construit un portofoliu cu unele dintre cele mai cunoscute brand-uri din lume, cum ar fi Tide, Pampers, Oral-B, Iams, Pantene, Duracell si Pringles. Actiunile companiei au primit o lovitura in 2008, dar si-au mentinut pozitia in fata competitorilor sai ca Johnson & Johnson si Colgate-Palmolive, P&G raportand venituri anuale de 12,1 miliarde dolari.
- IBM - Un veteran al crizelor
Marea criza economica sau Marea depresiune a fost o perioada caracterizata printr-o scadere dramatica a activitatii economice mondiale, iar primele semne ale crizei s-au manifestat inca din anul 1928.
Insa, trei start-up-uri – Tabulating Machine Company, International Time Recording Company si Computing Scale Corporation - au dezvoltat tehnologii care in timpul perioadei de 23 de ani au cunoscut o cerere ridicata in ciuda economiei dure. De exemplu, un ceas de inregistrare a orelor de munca a muncitorilor a fost necesar dupa ce productia industriala de la sfarsit de secol a crescut. De asemenea, o masinarie de tabelare a fost vitala in timpul valului de imigranti, pentru a inregistra populatia extinsa.
Aceste trei companii au fuzionat in 1911 in Computing-Tabulating-Recording Company, care mai tarziu si-a schimbat numele in IBM.
Daca este adevarat ca ceea ce nu te omoara te face mai puternic, IBM a intrat in aceasta recesiune bine fortificata: Marele Albastru (Big Blue), cum este supranumita compania americana, ramane un veteran al experientelor dramatice.
Despre autor:
Citeste articolul integral in Wall-Street
Sursa: Wall-Street
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
5 jocuri de jucat cu copiii în zilele ploioase
Sursa: garbo.ro
-
Oana Radu a pierdut în instanță în fața fostului soț, Cătălin Dobrescu!...
Sursa: kudika.ro
-
Patronatele Bancare și federațiile sindicale au semnat noul Contract Colectiv...
Sursa: futurebanking.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Soarele răsare din Vestul României: Județul Arad pregătește un nou parc...
Sursa: wall-street.ro