Recesiunea este un moment dificil pentru a lansa o companie, insa istoria ne arata ca, inarmati cu o idee potrivita de afacere, multi antreprenori au reusit sa creeze conglomerate, chiar in vreme de criza.

  • Procter & Gamble

Un producator de lumanari, William Procter, si unul de sapunuri, James Gamble, si-au unit fortele in 1837 pentru a incepe o mica afacere cu bunuri de larg consum in Cincinnati. A fost o miscare riscanta pentru cei doi cumnati, in contextul in care economia era afectata de cei sase ani de criza financiara prin care trecuse.

Migratia masiva spre vest a determinat o crestere a preturilor la terenuri, iar inflatia a crescut ulterior. Sub presedentia lui Martin Van Burden, bancile falimentau, iar ingrijorarile despre piata financiara au determinat cel mai mare declin economic din istoria tarii pana la acel moment. Insa P&G a supravietuit si a urmat sa semneze contracte de aprovizionare catre Armata Aliatilor in timpul razboiului civil din Statele Unite, potrivit MoneyCnn.com.

In prezent, cu venituri de 83 miliarde dolari in 2008, Procter & Gamble a construit un portofoliu cu unele dintre cele mai cunoscute brand-uri din lume, cum ar fi Tide, Pampers, Oral-B, Iams, Pantene, Duracell si Pringles. Actiunile companiei au primit o lovitura in 2008, dar si-au mentinut pozitia in fata competitorilor sai ca Johnson & Johnson si Colgate-Palmolive, P&G raportand venituri anuale de 12,1 miliarde dolari.

  • IBM - Un veteran al crizelor

Marea criza economica sau Marea depresiune a fost o perioada caracterizata printr-o scadere dramatica a activitatii economice mondiale, iar primele semne ale crizei s-au manifestat inca din anul 1928.

Insa, trei start-up-uri – Tabulating Machine Company, International Time Recording Company si Computing Scale Corporation - au dezvoltat tehnologii care in timpul perioadei de 23 de ani au cunoscut o cerere ridicata in ciuda economiei dure. De exemplu, un ceas de inregistrare a orelor de munca a muncitorilor a fost necesar dupa ce productia industriala de la sfarsit de secol a crescut. De asemenea, o masinarie de tabelare a fost vitala in timpul valului de imigranti, pentru a inregistra populatia extinsa.

Aceste trei companii au fuzionat in 1911 in Computing-Tabulating-Recording Company, care mai tarziu si-a schimbat numele in IBM.

Daca este adevarat ca ceea ce nu te omoara te face mai puternic, IBM a intrat in aceasta recesiune bine fortificata: Marele Albastru (Big Blue), cum este supranumita compania americana, ramane un veteran al experientelor dramatice.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.