Amanarea sau chiar renuntarea la construirea de centre comerciale, retaileri care isi mentin afacerile in stand-by, incapacitatea dezvoltatorilor de a mai finanta proiecte sunt doar cateva din efectele prin care criza financiara actuala isi face simtita prezenta pe piata locala de profil, crede Luiza Moraru, Head of Retail Department in cadrul companiei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis|Eurisko.

Dezvoltatorii cel mai puternic afectati de "tsunami-ul economic" vor fi cei fara lichiditati, in timp ce grupul celor care vor supravitui este format din oamenii care "stau pe cash" si cei care vor astepta sa treaca criza”, a declarat, pentru Wall-Street, Luiza Moraru.

“Piata locala a mall-urilor va fi afectata, indeosebi dezvoltatorii fara lichiditati. Cei cu proiecte interesante pentru retaileri vor functiona fara niciun fel de probleme. Cand vorbim de efecte, vorbim de intarzieri de proiecte anuntate deja, proiecte la care s-a renuntat, retaileri care sunt fie in stand-by, fie nu se mai dezvolta", a spus Moraru.

Oficialul CBRE|Eurisko nu crede ca retail-ul va fi cel mai afectat sector imobiliar, insa admite ca in contextul crizei nu poate fi totul roz.

Mall-urile tematice, una din inovatiile pietei de profil

In opinia Luizei Moraru, este important ca un mall sa reprezinte un “landmark” al unui oras, sugerand ca una din tendintele actuale vizeaza construirea de centre comerciale tematice, care deseori capteaza “culoarea locala”. In acest sens, Luiza Moraru a oferit drept exemplu mall-ul 8a Avenida din Sao Joao da Madeira (Portugalia), dezvoltat de Sonae Sierra, un centru comercial care promoveaza conceptul de “eco-friendly” si in care energia electrica este obtinuta pe baza de panouri solare.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.