Furnizorii de servicii de Internet, telefonie fixa si mobila reprezinta entitatile in care romanii au cel mai ridicat nivel de incredere in privinta gestionarii datelor personale in siguranta, la polul opus plasandu-se autoritatile si comunitatile online, potrivit unui studiu Nokia Siemens Networks.

"Nivelul ridicat de incredere pe care oamenii il au in operatorii telecom este o oportunitate esentiala pentru ca acestia sa le ofere servicii mai tintite si mai relevante, contribuind astfel la dezvoltarea afacerii. Datorita tehnologiilor pentru protectia datelor personale, clientii vor putea sa navigheze pe Internet in mai mare siguranta, vor putea sa isi gestioneze propriile date si vor beneficia de un control mai mare in ceea ce priveste tranzactiile financiare", a declarat seful Nokia Siemens Networks Romania, Dragos Chivu, conform MEDIAFAX.

Sondajul privind protectia datelor personale face parte din studiul privind comportamentul consumatorilor (Consumer Behavior Study - CBS) derulat de Nokia Siemens Networks (NSN) in 18 tari, printre care Franta, Germania, Romania, Spania si Marea Britanie, in perioada octombrie-decembrie 2010. La sondaj au participat circa 5.000 de persoane - utilizatori de servicii de telefonie mobila, din care 1.041 din Romania, cu varsta cuprinsa intre 14 si 64 de ani.

Rezultatele studiului arata o crestere semnificativa a constientizarii cu privire la utilizarea corecta dar si gresita a datelor personale de catre terti, in comparatie cu anul 2009. De asemenea, studiul a evidentiat faptul ca datele personale ale utilizatorilor de telefonie mobila si Internet, care includ nume, fotografii si ocupatia, sunt din ce in ce mai mult privite ca avand un grad ridicat de sensibilitate si necesitand o protectie mai mare.

In ceea ce priveste atitudinea generala fata de securitatea datelor personale, majoritatea respondentilor au fost de acord ca protectia datelor personale este un subiect important (88%), considerand in acelasi timp ca nu au control asupra datelor personale (70%).

"Drept urmare, 6 din 10 respondenti declara ca isi aleg destinatarii datelor personale cu foarte mare grija", a spus Chivu.

  • In ceea ce priveste tipul de date pe care respondentii sunt dispusi sa le divulge, romanii par ingrijorati de partajarea datelor cardurilor de credit, 86% dintre respondenti considerand procesul de stocare si procesare a datelor fiind riscant si foarte riscant. Desi ridicat, procentul este oricum mai mic decat media europeana, unde 92% dintre respondenti sunt precauti atunci cand partajeaza informatii financiare.
  • Pe de alta parte, romanii sunt dispusi sa divulge informatii in schimbul unor servicii personalizate, 65% dintre respondenti fiind de acord cu acest lucru, spre deosebire de un procent mediu mai mic (46%) la nivel european. La nivel european, consumatorii au cel mai ridicat nivel de incredere in banci si considera ca numerele cardurilor de credit sunt cele mai importante date.
  • Mai mult ca oricand, utilizatorii europeni isi incredinteaza preferential datele personale unor companii cu care au deja o relatie (57% media, 61% in Spania, 69% in Romania). NSN, companie mixta a grupului finlandez Nokia cu germanii de la Siemens, are 64.000 de angajati la nivel international si este prezenta in 150 de state. Compania este unul dintre cei mai importanti furnizori de echipamente si servicii in domeniul telecomunicatiilor.

Portofoliul NSN include solutii destinate protectiei datelor personale, una dintre acestea permitand operatorilor telecom sa actioneze ca brokeri de identitate pentru clienti, protejand datele personale ale utilizatorilor pe de o parte si facand posibila furnizarea unor servicii mai relevante si mai personalizate, pe de alta parte.
Citeste si:
Cine are grijă de fiica lui Nicole Cherry, când artista este...
Cine are grijă de fiica lui...

In Romania, la nivelul anului 2009, afacerile NSN s-au ridicat la 23,4 milioane lei, de la 49,3 milioane de lei in urma cu un an, conform datelor de la Registrul Comertului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.