Lansata in 2004 in campusul Universitatii Harvard, Facebook a reusit sa ajunga la 600 de milioane de utilizatori, de sase ori mai mult decat principalul rival, reteaua MySpace, lansata in 2003 si care totodata a beneficiat din 2005 de sprijinul unui gigant media mondial, grupul News Corp. Iar reteta acestui succes se repeta si in cazul Twitter. Ar putea aparea un nou “star” care sa le detroneze?
  • Robert Anghel, online sales and care manager in cadrul Orange Romania, cel mai mare operator de telecomunicatii pe piata locala, nu intrevede in urmatorii doi ani schimbari majore pe segmentul marilor platforme cu grad ridicat de adoptie.

"In schimb, se remarca doua tendinte: primul ar fi efervescenta de aplicatii care se integreaza in aceste platforme, iar al doilea se refera la aplicatiile adresate smartphone-urilor care au acum functionalitati mult mai puternice decat telefoanele mobile obisnuite”, afirma managerul Orange.

Anghel crede ca Facebook, Twitter si LinkedIn nu au ajuns inca la maturitate, iar in viitorul apropiat nu va apararea nimic nou care sa le inlocuiasca.

  • Facebook va fi omniprezent in urmatorii trei ani, lansand noi modele de business si inghitind altele, spune Cristian Manafu (foto), consultant The Connector, agentie de comunicare in social media.

"In crestere sunt acum serviciile de geolocalizare, unde Foursquare (n.red retea sociala care permite utilizatorilor sa ofere informatii despre locatia in care se afla prin telefonul mobil) este cel mai bun exemplu acum, si cumparaturile in grup, Groupon fiind un fenomen. Nimic nu va intrece Facebook in perioada urmatoare. Practic, urmatorii ani vor creste serviciile care au cunoscut o crestere majora in ultimii trei-patru ani si ma refer aici la Facebook si YouTube, apoi la Twitter, Foursquare si Groupon”, explica Manafu.
  • Si oficialii Cosmote Romania cred ca succesul Facebook si Twitter este atat de mare incat in urmatorii doi-trei ani niciun alt serviciu nu le-ar putea depasi ca impact.

“Cele doua canale hranesc nevoia de comunicare si de transmitere de informatii a utilizatorilor, prin urmare vor continua sa ramana in topul preferintelor acestora. Iar pe masura ce internetul pe mobil devine un serviciu si mai accesibil pentru consumatori, atat in privinta vitezei cat si a functionalitatilor oferite de telefonul mobil, inlesnind astfel accesul la retelele sociale, impactul Facebook si Twitter se intensifica”, spune Bogdan Tibrin, manager value added services, data & handset development la Cosmote Romania.

Citeste integral parerile managerilor din Romania privind urmatorul star online pe wall-street.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.