Volumul informarilor si textelor promotionale prin SMS trimise de companii clientilor romani va atinge in acest an pragul de 90 de milioane de mesaje, in crestere cu aproape 30% comparativ cu 2009, potrivit estimarilor Netopia Sistem, operatorul serviciului web2sms.

"Compania va asigura in acest an livrarea a 60% dintre aceste mesaje, adica circa 54 de miloane de SMS-uri. In 2009, prin platforma web2sms s-au trimis 35 de milioane de mesaje, aproximativ 50% din totalul pietei care a avut un volum de 70 de milioane de SMS-uri", se arata intr-un comunicat emis luni de companie si citat de NewsIn.

Din numarul total de mesaje trimise in 2009 de companii catre clientii actuali sau potentiali, aproximativ 80% au fost diverse instiintari, restul de 20% fiind mesaje de marketing.

Pentru a realiza aceste campanii directe, firmele vor aloca in 2010 un buget de aproximativ 3,2 milioane de euro, in crestere cu circa 30% comparativ cu 2009.

"Daca in anii trecuti sporirea numarului de mesaje era motivata de largirea bazei de clienti ai firmelor, cresterea din 2010 se bazeaza mai ales pe nevoia companiilor de a instiinta mai des actualii clienti, in special pe zona debitelor restante. Cresterea se vede de la luna la luna, spre exemplu in aprilie am inregistrat un record absolut in ceea ce priveste numarul de mesaje trimise, peste 4 milioane prin platforma noastra", a declarat Antonio Eram, director general executiv Netopia Sistem.

Bancile, cele mai interesate de comunicarea prin SMS

Cele mai interesate de aceasta metoda de comunicare sunt institutiile financiar-bancare, cu 50% din volumul SMS-urilor trimise, urmate de companii din FMCG, cu 30%. Si firmele din telecomunicatii, turism, auto si servicii apeleaza la SMS-uri pentru a-si informa sau atrage clientii.

Potrivit lui Eram, dincolo de mesajele privind emiterea de facturi si reamintirile despre termene de plata, companiile trimit prin SMS si anunturi cu privire la deschiderea de noi filiale, programul magazinelor in anumite perioade sau lansarea de oferte speciale.

"Comunicarea prin SMS este mult mai ieftina si mai rapida, acestea fiind motivele pentru care companiile aleg sa investeasca in astfel de servicii. In plus, au certitudinea ca destinatarul va primi si citi mesajele", a adaugat Eram.

Citeste si:
Pericolul din SMS-urile primite de Paște
Pericolul trimis de hackeri...

web2sms este cel mai folosit serviciu de comunicare mobila din Romania, numarul mesajelor livrate cu ajutorul aceastei platforme inregistrand cresteri semnficative de la an la an. Astfel, daca in 2007 web2sms a livrat 6,5 milioane de SMS-uri, in 2008 numarul acestora a ajuns la 16 milioane, ritmul de crestere fiind conform cu cel al pietei.

Netopia Sistem este prezent pe piata din Romania in domeniul comunicarii prin SMS si in ceea ce priveste microplatile cu telefonul mobil, prin serviciile web2sms, respectiv mobilPay.ro. Cu peste 35 de milioane de SMS-uri livrate in 2009 si relatii contractuale cu toti operatorii de telefonie mobila din Romania, web2sms detine 50% din piata locala de servicii de comunicare si marketing mobil.

Lansat in 2006, serviciul de plati prin telefon mobilpay.ro, a inregistrat o dublare anuala a numarului de tranzactii procesate, ajungand la o cota de piata de 80% in 2009. La sfarsitul anului trecut, mobilPay.ro a fost extins si in zona platilor online prin card bancar, oficialii companiei estimand atingerea unei cote de piata de 30% pe acest segment, pana la finele lui 2010.

Citeste si:
Românii care găzduiesc ucraineni vor fi remunerați cu 70 de...
Românii care găzduiesc...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.