Studiul anual realizat de Biroul European de Advertising Interactiv in colaborare cu PricewaterhouseCoopers arata ca 10 din cele mai dezvoltate piete europene reprezinta 93% din valoarea totala a pietei.
Cresterea raportata anul trecut fata de 2007 este de doar 20 de procente, totalizand suma de 12.9 miliarde de euro, cele mai populare metode de advertising in mediu online fiind anunturile si reclamele plasate in motoarele de cautare, au anuntat ieri cei de la IAB Europe, in cadrul congresului Interact, care reuneste anual, la Bruxelles, principalii reprezentanti ai industriei digitale europene.

Chiar daca, per total, in toate tarile europene luate in calcul au fost inregistrate cresteri, 2008 a fost un an greu pentru advertisingul online, sustine Alain Heureux, presedintele IAB Europe. Eva Berg-Winters, senior manager al segmentului dedicat noilor media in cadrul PricewaterhouseCoopers, subliniaza ca si evolutia din acest an va fi marcata de cresteri moderate ale bugetelor de advertising online implicate in campanii de marketing, scaderi ale acestor sume putand fi observate inclusiv in pietele mature.



Cele mai importante rate de crestere au fost inregistrate in piete emergente cum ar fi Slovenia (77%), Polonia (60%) si Austria (45%), in timp ce in tari ca Italia, Marea Britanie, Germania, Suedia si Franta evolutia fata de 2007 nu a depasit procentul de 20%. Cea mai afectata de criza anul trecut s-a dovedit a fi Olanda, in care cresterea a fost de doar 9%.

Primele trei tari in care bugetele pe 2008 acordate publicitatii online au depasit pragul simbolic de un miliard de euro sunt Marea Britanie (3,4 miliarde), Germania (2,9 miliarde) si Franta, cu 1,8 miliarde.

Romania, recent inclusa in calculele IAB alaturi de Croatia si Ungaria, a inregistrat in 2008 o crestere de 70% fata de 2007, ducand valoarea totala a pietei de publicitate online la un total de aproximativ 20 de milioane de euro.

Comparativ, piata americana a raportat o crestere anuala de numai 10,6%, statisticile IAB pe 2009 inregistrand, deja, pentru primul trimestru, o scadere de 5% fata de aceeasi perioada din 2008, cea mai spectaculoasa scadere din ultimii 8 ani.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.