Business 4 Iunie 2009 15:20
Un nou studiu realizat de cei de la Harvard sustine ca 10% dintre utilizatorii platformei sunt responsabili de 90% din tweet-urile publicate.
In timp ce Ashton Kutcher tocmai a stabilit un nou record, fiind primul utilizator de Twitter cu mai mult de doua milioane de followeri si dand media prilejul unei noi stiri despre platforma de microblogging, amplificandu-i popularitatea, un studiu Harvard Business Review ajunge la cateva concluzii interesante.



Din cei peste 300.000 de utilizatori monitorizati de-a lungul lunii mai, 55% sunt femei, acestea avand cu 15% mai putini followeri decat barbatii, a caror tendinta este sa urmareasca actualizarile microbloggerilor de acelasi sex. Statistic, probabilitatea ca un barbat sa citeasca mesajele unui alt barbat este de doua mai mare decat probabilitatea ca acesta sa fie abonat la fluxul de mesaje al unei femei, unul din motive fiind lipsa detaliilor biografice si a pozelor din profilurile acestora.

Un alt aspect relevat de studiu este frecventa tweet-urilor. Astfel, in timp ce in cazul altor retele sociale 10% dintre cei inscrisi sunt autorii a 30% din continutul produs, pe Twitter acelasi procent de 10% genereaza 90% din mesajele postate. In acelasi timp, mai mult de jumatate dintre utilizatori nu scriu mai des de o data la 74 de zile. Cifrele ii fac pe autori sa concluzioneze ca Twitter ar trebui sa fie privit mai degraba ca un serviciu de publishing decat ca o retea de comunicare clasica in care relatia dintre emitator si receptor este intretinuta constant in ambele sensuri. Comparatia cu o platforma de publishing este intarita si de analogia cu Wikipedia, in al carei caz 15% dintre utilizatori produc 90% din continutul prezent.

Rezultatele studiului confirma partial concluziile la care au ajuns cei de la Nielsen, care sustin ca in urma efectului Oprah, responsabil de un milion de noi membri in cateva zile, procentul de utilizatori care isi fac cont de Twitter fara sa foloseasca serviciul mai mult de o luna este de 60%. Fenomenul popularitatii crescute a platformei de microblogging in ultimele luni, care a facut ca numarul de unici in aprilie sa-l depaseasca pe cel al unor siteuri ca NYTimes sau Wall Street Journal, este cel mai probabil un efect intretinut de media internationala. Dupa cum subliniaza si autorii studiului Harvard, media nu intelege exact "ce" este Twitter, dar fascinatia varietatii exotice a felurilor in care e folosita si recordurile pe care le stabileste ii determina pe reprezentantii presei sa mentioneze Twitter cat mai des, chiar daca de multe ori fara o relevanta reala.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.