Suprafata interactiva a celor de la Microsoft, Surface, a capatat o serie de functii noi, ducand interactiunea cu mediul virtual la un alt nivel.
Lansat in urma cu doi ani, Surface este cel mai "palpabil" rezultat comercial al cercetarilor facute de Microsoft in domeniul realitatii augmentate. Ecranul aparatului e sensibil la atingeri si permite mai multor utilizatori sa interactioneze, simultan, cu acelasi context virtual. Datorita camerelor de filmat prezente sub suprafata transparenta pe care este proiectata imaginea, Surface poate recunoaste obiecte plasate deasupra, reactionand diferit la fiecare in parte.

Intr-un restaurant sau bar, Microsoft Surface poate servi ca masa interactiva care va sti exact pretul felurilor comandate sau momentul in care sticla trebuie inlocuita cu una noua. In lobbyurile hotelurilor (deocamdata doar in reteaua Sheraton) suprafata interactiva va ajuta turistii sa-si valideze rezervarile, sa exploreze harti ale orasului sau sa-si sorteze pozele, in spatii publice putand inlocui cu succes centrele de informare ale primariilor. In mediu de afaceri Surface transforma o prezentare "corporate" intr-o experienta multimedia colaborativa, putand adauga vizualizarii unui proiect un grad sporit de interactiune.

Iata demonstratia facuta de Microsoft anul trecut, in cadrul unei conferinte adresate dezvoltatorilor, cand compania a dezvaluit primele detalii despre imbunatatirile pe care le pregateste pentru urmatoarea generatie a Surface, botezata SecondLight:

Principala inovatie adusa de SecondLight consta intr-un al doilea proiector care suprapune imagini pe un ecran de cristale lichide a carui rata de improspatare, insesizabila de catre ochiul uman, ii permite sa fie transparent si opac in acelasi timp. Stratul suplimentar de imagine este vizibil atat in momentul in care ecranul de cristale lichide se afla pe masa interactiva cat si cand e situat deasupra ei. Nivelul de interactiune cu realitatea virtuala a crescut si datorita senzorilor infrarosu care detecteaza miscarile mainilor nu doar la atingerea suprafetei, ci si la cativa centimetri deasupra acesteia. Astfel, nu doar atingerea ecranului conteaza in interactiunea cu SecondLight, ci si gesturile, suprafata interactiva obisnuindu-ne sa comunicam natural cu computerul si sa acordam mai multa incredere realitatii augmentate. Dupa cum putem ghici din tendinta din ce in ce mai intalnita de a inlocui interfetele de comunicare clasice (tastatura, mouse) cu ecrane sensibile si cu hardware capabil sa adauge straturi de virtual realitatii, computerele viitorului se vor baza mult pe interactiunea naturala.

SecondLight ar putea aparea pe piata in urmatorii doi sau trei ani, sustine Joe Olsen, unul dintre cei 120 de dezvoltatorii de aplicatii destinate suprafetei interactive Microsoft, citat de BBC.

Pana acum Microsoft Surface putea fi cumparata doar in SUA si Canada dar compania a anuntat la inceputul lunii, in cadrul CeBIT, ca masa interactiva va fi disponibila si in cateva tari din Orientul Mijlociu si din Europa, fara a include Romania.

Pentru a vedea cum se interactioneaza cu Surface puteti urmari o serie de clipuri pe siteul oficial.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.