Pentru media internationala, insa, comunicatul din 27 octombrie a reprezentat legitimarea in avans a unei interventii forex locale, mai degraba decat a unei actiuni in forta coordonate la nivelul grupului. De altfel, chiar pe 27 octombrie ministrul de finante al Frantei, Christine Lagarde, a declarat presei ca anuntul G7 a avut ca scop sprijinirea unei eventuale actiuni "pur japoneze".
Pe 16 decembrie, Rezerva Federala a condus rata cheie a dobanzii in Statele Unite in intervalul target 0% - 0,25%, sub nivelul dobanzii de referinta din Japonia de la acel moment (0,3%) pentru prima data in ultimii 15 ani, si pentru a 5-a oara de la inceputul anilor ’70. Doar o zi mai tarziu, pe 17 decembrie, yenul japonez a atins in fata dolarului american un nou minim al perioadei care a trecut din iulie 1995, cursul spot forex USD/JPY testand nivelul 87.
Pe 18 decembrie, ministrul de finante nipon, Shoichi Nakagawa, a avertizat ca guvernul va lua "masurile necesare daca este nevoie" pentru a limita aprecierea yenului. "Ma voi abtine de la a spune acum daca vom interveni sau nu, dar am mijloacele" de a proceda in acest sens - a afirmat Nakagawa. Cu doar o saptamana in urma, Nakagawa se declarase socat de deprecierea cursului USD/JPY pana la cotatii inferioare nivelului 90 pentru prima data in ultimii 13 ani.
Pe parcursul anului trecut, yenul japonez a inregistrat o apreciere de aproape 25% in fata dolarului american – cea mai importanta din ultimii 21 de ani. Performanta impotriva altor valute majore a fost inca si mai remarcabila: 30% in fata euro, 60% in fata dolarului australian, 67% in fata dolarului neo-zeelandez, si nu mai putin de 73% in fata lirei sterline. Confruntate cu o apreciere teribila a yenului dar si cu o contractie severa a pietelor traditionale, exporturile nipone au suferit in decembrie un declin record de 35%.
Pe 17 decembrie, Honda Motor Co. si-a redus cu aproape doua treimi propria estimare a profitului net aferent anului care se va incheia pe 31 martie fata de nivelul anuntat la sfarsitul lunii octombrie – solicitand totodata o "actiune rapida" in directia deprecierii yenului. Pe 22 decembrie, un alt gigant auto nipon, Toyota Motor Corp., a previzionat pentru anul care se va incheia pe 31 martie o pierdere neta de 150 miliarde yeni japonezi (aproximativ $1,7 miliarde) – chiar daca o estimare anterioara indica un profit net de 600 miliarde yeni japonezi. Ultima data cand Toyota Motor Corp. a inregistrat o pierdere neta pe parcursul unui an fiscal a fost in 1938.
Despre autor:
Citeste articolul integral in Wall-Street
Sursa: Wall-Street
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Top 3 zodii ce vor avea un început de mai incredibil. Au cale liberă spre...
Sursa: kudika.ro