Brandul Romaniei ar trebui sustinut, in primul rand, de mai multe branduri puternice interne, iar o buna reputatie a serviciilor si bunurilor romanesti poate fi atinsa doar daca se schimba valorile societatii si creste competitivitatea, afirma guvernatorul BNR, Mugur Isarescu.

"Romania ca atare are nevoie de un brand, se vorbeste de un brand, dar ca sa ai un brand de tara trebuie sa ai in interior mai multe nume puternice, mai multe branduri. Cred ca cea mai buna corelatie intre un brand si o buna reputatie e legata de ceea ce promovam - competitivitate, care este lozinca sub care trebuie sa ne dezvoltam in perioada urmatoare, in urmatorii zece ani. (...) Cred ca urmatorii zece ani trebuie sa fie dominati de acest cuvant: competitivitate", a spus guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, la un seminar privind brandurile romanesti, potrivit MEDIAFAX.

  • Care sunt solutiile lui Mugur Isarescu?

Pentru fi competitive pe piata europana, firmele romanesti trebuie sa creeze servicii performante si pe baza acestor produse si servicii performante sa isi dezvolte branduri distincte, reputate si puternice.

"Cred ca aceasta este ordinea. De multe ori se pune de-a-ndoaselea si e chiar periculos. Trebuie sa avem grija ce punem in sticla si mai apoi cum promovam. Daca punem un vin bun trebuie sa avem si eticheta frumoasa, dar nu cred ca preocuparea noastra e sa vindem etichete. Trebuie sa avem mare grija ce punem in sticle, atractivitatea produsului. Eticheta coloreaza, infasoara, dar fondul problemei este inauntrul sticlei", a adaugat Isarescu, conform Wall-Street.

In opinia guvernatorului BNR, leadershipul va fi foarte important in perioada urmatoare, fiind necesara o schimbare culturala, noi modele pentru generatia tanara, numeroase "adevarate povesti de succes".

Isarescu spune ca integrarea in UE inseamna produse la nivel european, ceea ce inseamna ca integrarea presupune competitivitate pe piata europeana, iar atunci brandul de tara va fi asociat cu alte branduri europene si cu competitivitatea acestora.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.