In plus, 86% dintre romani se declara preocupati de criza economica mondiala. In Bulgaria, 90% dintre cei chestionati au aceeasi preocupare, precum si 77% dintre polonezi, 82% dintre francezi, 89% dintre germani, 90% dintre italieni si 92% dintre spanioli.
Un aspect notabil privind atitudinea romanilor este sesizabil in legatura cu cheltuielile guvernamenale privind combaterea efectelor crizei. Astfel, 62% dintre romanii chestionati sunt de parere ca guvernul roman a cheltuit prea putin pentru a rezolva problemele economice ale populatiei, iar 9% sunt de parere ca guvernul a cheltuit exact suma potrivita. Numai 12% dintre romani au spus ca li se pare ca guvernul a cheltuit prea mult.
Nicio alta tara din cele inculse in studiu nu are un procentaj la fel de mare ca Romania in ceea ce priveste ideea ca guvernul ar fi cheltuit prea putin. Astfel, numai 50% dintre bulgari considera ca guvernul lor a cheltuit prea putin, 59% dintre polonezi, 41% dintre francezi, 18% dintre germani, 30% dintre spanioli. In Europa, portughezii sunt cei care cred in cea mai mare proportie (44%) ca guvernul lor a cheltuit prea multi bani pentru combaterea crizei.
Exista o diferenta intre modul in care americanii si europeni se raporteaza la cheltuielile pe care le face guvernul in ceea ce priveste sumele pentru combaterea crizei. Astfel, 55% dintre americani considera ca guvernul a cheltuit deja prea mult pentru combaterea crizei, in timp ce media la nivel european, in acest sens, este de doar 24%. Mai mult, 33% dintre europeni sunt de parere ca guvernul a cheluit prea putin cu problemele economice ale populatiei.
Romanii par sa aiba si o atitudine interventionista, fiind singurii din regiune care se pronunta in proportie de 79% in favoarea implicarii statului pentru regularizarea pietei. 70% dintre bulgarii chestionati sunt de aceeasi parere, 72% dintre polonezi si 67% dintre solvaci. Dintre vestici, cei mai interventionisti sunt francezii, cu 89%, si portughezii cu 90%. Cei mai putin interventionisti sunt germanii, 30% dintre ei respingand aceasta idee.
In plus, 81% dintre romani sunt de parere ca ar trebui sa cumpere mai multe produse romanesti si sa nu se preocupe de partenerii economici. In regiune parerile sunt cam aceleasi - Bulgaria inregistrand 80%, Slovacia 81% si Polonia 79%. In Europa de Vest, insa, lucrurile par sa stea altfel, 45% dintre francezi si 51% dintre olandezi opunandu-se acestei idei.
Think-tank-ul american German Marshall Fund of the United States (GMF) a lansat miercuri, la Washington, studiul Transatlantic Trends. Sondajul de opinie a fost realizat intre 9 iunie si 1 iulie 2009 in SUA si in 12 tari europene: Bulgaria, Franta, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Slovacia, Spania, Turcia si Marea Britanie.
Vedeti aici studiul Transatlantic Trends in intregime
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro