"Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat", declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.
Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cresterea cea mai dinamica in valoare, de 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut, devansand cresterea alimentelor si a bauturilor cu 2%, acestea inregistrand un plus de 17% in moneda nationala.
Tabletele de ciocolata sunt printre cele mai dinamice categorii din cosul produselor alimentare. Influentata în primul rand de cresterea frecventei de cumparare, categoria a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului comparativ cu perioada similara din 2008.
Dintre produsele de baza monitorizate, uleiul s-a mentinut relativ constant (+2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.
In segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008. Gospodariile au achizitionat mai des cafea macinata si au marit cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.
Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase, o categorie "vedeta" a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum (peste 20%) a inregistrat o crestere extrem de mica, de sub 5%.
"Trendul la nivel mondial este consumul din ce in ce mai ridicat de produse sanatoase, naturale, fara coloranti. Romania nu face exceptie, consumatorii din tara noastra acorda la randul lor o atentie tot mai mare acestor aspecte", explica Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB) & Carlsrom Beverage.
In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%). Din segmentul produselor de ingrijire personala, deodorantele si samponul sa afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%.
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip panel de consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii reprezentativ national. Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Baboon, roboții antrenați să îți automatizeze rapid și eficient afacerea
Sursa: start-up.ro
-
Raiffeisen Bank are o ofertă la creditele ipotecare
Sursa: futurebanking.ro
-
Când îți poți spune povestea fără să plângi, înseamnă că te-ai vindecat
Sursa: kudika.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 6-12 mai
Sursa: garbo.ro
-
3 decenii de business: cum a evoluat Mobexpert, gigantul român din industria...
Sursa: retail.ro
-
Program Mega Image de Paște 2024: Când vor fi deschise magazinele
Sursa: wall-street.ro