Serotonina din ciocolata, cunoscuta si sub denumirea de "hormonul fericirii", produce intotdeauna o sezatie de bunastare, mult dorita mai ales cand recesiunea isi arata "coltii". Astfel, pe langa faptul ca mananca mai multa cicolata, pentru a uita si "drege" mai repede criza, romanii acorda o atentie mai mare curateniei, se arata intr-un studiu de piata al GfK.
Cercetarea GfK Romania care monitorizeaza consumul casnic in gospodarii arata ca, dupa o crestere a acestuia cu 22 de procente pana la jumatatea anului 2008, se remarca o crestere putin mai mica pentru primele sase luni din 2009, adica de 17% in moneda nationala.

"Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat", declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.

Produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei
au inregistrat cresterea cea mai dinamica in valoare, de 19% fata de aceeasi perioada a anului trecut, devansand cresterea alimentelor si a bauturilor cu 2%, acestea inregistrand un plus de 17% in moneda nationala.

Tabletele de ciocolata
sunt printre cele mai dinamice categorii din cosul produselor alimentare. Influentata în primul rand de cresterea frecventei de cumparare, categoria a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului comparativ cu perioada similara din 2008.

Dintre produsele de baza monitorizate, uleiul s-a mentinut relativ constant (+2%), in conditiile in care pretul platit de consumatori a scazut cu peste 15%.

In segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile ce nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008. Gospodariile au achizitionat mai des cafea macinata si au marit cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.

Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase, o categorie "vedeta" a anului trecut in ceea ce priveste ritmul de crestere in volum (peste 20%) a inregistrat o crestere extrem de mica, de sub 5%.

"Trendul la nivel mondial este consumul din ce in ce mai ridicat de produse sanatoase, naturale, fara coloranti. Romania nu face exceptie, consumatorii din tara noastra acorda la randul lor o atentie tot mai mare acestor aspecte", explica Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB) & Carlsrom Beverage.

In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%). Din segmentul produselor de ingrijire personala, deodorantele si samponul sa afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip panel de consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii reprezentativ national. Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.