Business 8 Iulie 2009 19:45
Daca la inceputul lui 2009 cererea pentru manageri scazuse aproape la jumatate fata de finele lui 2008, in aprilie si mai, head hunterii isi repun afacerile pe picioare, deoarece cel mai buni dintre cei mai buni manageri sunt la mare cautare printre companiile din sectorul farmaceutic si energetic.
“Asistam la o schimbare fata de inceputul anului 2009, cand majoritatea companilor nu-si asumau riscul de a pune in aplicare planuri de crestere si dezvoltare. Faptul ca din luna mai cererile de recrutare s-au dublat fata de luna februarie-martie reprezinta poate unul dintre cele mai pertinente argumente, care ne conduc la concluzia ca lucrurile se misca in directia buna”, subliniaza Mihaela Scarlat, executive researcher la Advice Human Resources.

Cresterea cererilor pentru manageri poate fi o consecinta a starii de expectatie a companiilor de la inceputul lui 2009. Atunci, majoritatea proiectelor de head-hunting au fost amanate sau sistate, determinand o scadere directa si abrupta a cererii, noteaza Wall-Street.

Numai in cazurile extreme, in care companiile nu au reusit sa ocupe o pozitie promovand un angajat din interior, au apelat la executive search (n.r. head-hunting)”, spunea la sfarsitul trimestrului intai Petra Votisky, country manager al firmei de recrutare Human Value International.

Recruiterii explica mentinerea numarului proiectelor de head-hunting de manageri prin nevoia esentiala a companiilor de lideri competenti, care sa conduca cu succes compania spre sfarsitul crizei.

Daca in 2008 cei mai doriti manageri erau aceia care cresteau cifra de afaceri, aduceau profit si deschideau noi linii de busines, tipologia managerilor cautati in prezent pe piata, s-a schimbat.

Se pune din ce in ce mai mult accent pe capacitatea managerului de a fi orientat catre oameni, de a le servi drept model si de a-i motiva. In aceasta perioada, cei mai multi angajati resimt insecuritatea locului de munca si au nevoie mai mult decat oricand de un lider vizionar, orientat atat pe afacerea pe care o coordoneaza, dar si pe oamenii care il sprijina in demersul sau”, explica Mihaela Scarlat.

Iata mai exact care este profilul managerului cautat in prezent pe piata:

  • are capacitatea de a conduce nu numai un business, ci si oamenii din subordine;
  • poate gandi noi strategii de reducere a costurilor fara a afecta major liniile de business deja existente;
  • face din criza o oportunitate de a lansa compania pe noi piete si de a gasi strategii ieftine, dar eficiente de marketing;
  • se integreaza rapid in organizatie;
  • are capacitatea sa puna compania pe o directie de stabilitate si chiar profit, in trei luni pana la doi ani;

Ultimele doua trasaturi si experienta de minim 10 ani, sunt principalele caracteristici ale unui nou tip de manageri: Interim.

“Interim manageri sunt fie conationali, fie expati - trimisi in Romania de catre compania-mama. Pana in anul 2008, procentul expatilor era mai mare, se apropia de 70-80%, insa acum in Romania avem un numar relativ mic de manageri care isi asuma titulatura de Interim”, explica Rudolf Fedorovici, consultant Advice Human Resources.

Farma, FMCG (n.r. Fast Moving Consumer Goods, de exemplu industria alimentara) , IT si sectorul energetic sunt cele care au cea mai mare nevoie de manageri pentru ca inca isi permit sa dezvolte linii de business.

Cererea de manageri pentru domeniile farmaceutic si FMCG se mentine si in semestrul intai al acestui an. In plus, recrutam manageri pentru sectorul petrolier”, conchide Scarlat.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.