Business16 Februarie 200922:12de Alexandru Ivan

Lectura de 2 minute

Doar cele cateva retele de lux cu capital strain inregistreaza profituri consistente. In timp ce marile sali de fitness obtin sprijin financiar de la companiile-mama din strainatate, cele mici de cartier abia platesc datoriile curente.

Lidia Anghel este manager, instructor, dar si femeie de serviciu la propria-i sala de fitness, situata intr-un apartament cu trei camere, in cartierul Militari din Capitala. Zambeste si spune: ”Pai... tot eu fac curatenie, cine sa faca? Din 300 de euro pe luna cat strang de la 20 de persoane, platesc doi angajati cu salariul minim pe economie. Eu nu am salariu si trebuie sa ma ajut cu salariul sotului”.

Licri Cosport are doar cateva aparate, respectiv biciclete, banca de impins, trei aparate cu scripeti si doua benzi pentru alergat. Investitia initiala a fost in 2003 de aproximativ 3.500 de euro, insa apartamentul fusese cumparat dinainte, cu 12.000 de dolari.

„Cea mai scumpa a fost prima banda de alergat, de aproximativ 3.000 de euro. Nici acum nu am amortizat-o. Intre timp, a trebuit sa mai luam una. E o afacere de familie facuta din pasiune, altfel as fi renuntat de mult”, ne povesteste Lidia Anghel.

La mai putin de sapte kilometri, dar intr-o locatie de invidiat, respectiv Hotelul Marriott, o afacere cu acelasi obiect de activitate, dar total diferita... Compania suedeza World Class Health Academy are trei locatii in Bucuresti si cate una in Constanta, Cluj si Timisoara. ”Unitatea noastra are o cifra de afaceri de aproximativ 150.000 de euro pe luna, din care aproximativ o treime reprezinta cheltuielile pentru salarii si utilitati”, explica Mihai Popa, operation manager al locatiei de la Marriot, din Capitala.

Locatia de lux atrage clientii cu bani

Investitia initiala pentru o singura locatie este in medie de 1,5 milioane de euro, amortizabila in aproximativ doi ani de la infiintare, potrivit lui Mikael Fredholm, operation manager pentru toate locatiile din Bucuresti. Doar echipamentul de fitness pentru o astfel de sala costa intre 250.000 si 350.000 de euro. „Orice investitie pentru o noua locatie e sustinuta de World Class International, prin actionariat. Apoi fiecare unitate se autofinanteaza”.

Adevarul

Sursa: Adevarul



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.