Vest-europenii aleg produse ieftine, est-europenii cumpara mult si scump pe timp de criza. Romanii dau 40% din venituri pe mancare.
In timp de consumatorii din Europa de Vest s-au orientat anul trecut spre produse mai ieftine, cei din Europa de Est au ales sa cumpere volume mai mari si produse mai scumpe, arata un studiu comparativ intre tarile europene privind schimbarile de comportament ale consumatorului in vremuri de criza, realizat de compania GfK in februarie 2009.

In state precum Romania, Polonia sau Rusia, oamenii nu au tinut cont de criza si au cumparat ce a fost mai scump. Astfel, polonezii au decis sa cumpere volume mai mari si au preferat produse mai scumpe.

Prin analogie, consumatorii romani au “inghitit” preturile mai mari, au cumparat putin mai mult si au trecut la produse ceva mai scumpe in prima parte a anului trecut, cand insa efectele crizei in consumul de bunuri de larg consum nu erau inca simtite pe piata locala.

“Desi unele pareri vehiculate in piata in ultima vreme estimeaza ca romanii nu vor reduce consumul de bunuri de larg consum, ci vor taia din alte categorii de cheltuieli, nu cred ca este bine sa ne bazam prea mult pe aceasta ipoteza, pentru ca ponderea ocupata de cheltuielile cu mancarea si bautura in bugetul familei din Romania continua sa fie ridicata - aproximativ 40%”, a aratat Andi Dumitrescu, managing director GfK Romania.

GfK a ales pentru comparatie doua categorii de tari ale Europei - pe de o parte, Franta, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie, iar pe de alta parte, tari mai apropiate de Romania, precum Polonia si Rusia.
mai apropiate de Romania, precum Polonia si Rusia.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.