Totodata, conform unor informatii aparute saptamana trecuta si confirmate pentru Business Standard de surse din piata auto locala, si Renault, care are in stadiu incipient dezvoltarea unui centru de proiectare in valoare de 100 mil. euro la Titu, a recurs la o miscare identica, solicitand garantii pentru un imprumut de 100 milioane euro, potrivit NewsIn.
“Confirmam faptul ca am cerut Guvernului Romaniei o scrisoare de garantie pentru obtinerea unui imprumut in valoare de 400 milioane de euro de la Banca Europeana pentru Investitii. Daca imprumutul va fi aprobat, Ford intentioneaza sa investeasca acesti bani in proiectul de la Craiova”, a declarat pentru Business Standard Nadia Crisan.
Pana in prezent, oficialii Ford au afirmat ca planurile companiei in Romania raman aceleasi, indiferent de situatia economica internationala.
“Asa cum a spus John Fleming, presedinte si CEO Ford Europa, in data de 11 decembrie 2008, planurile Ford pentru fabrica din Craiova raman neschimbate. Fleming a confirmat faptul ca, anul viitor, Ford va incepe productia la Craiova cu modelul Transit Connect. De asemenea, vom continua sa pregatim uzina pentru modele noi, pe care intentionam sa le fabricam in Craiova, in anii urmatori”, a mai spus Nadia Crisan.
Ford a preluat, la inceputul acestui an, 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro, producatorul american angajandu-se atunci la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea fabricii si la suplimentarea numarului de angajati.
Planul companiei prevedea, la preluarea uzinei, o productie anuala de 300.000 de vehicule si 300.000 de motoare pana in anul 2012. La uzina de la Craiova lucreaza 3.900 de oameni, planurile initiale Ford avand in vedere suplimentarea numarului acestora pana la 7.000-9.000 de angajati, dupa intrarea in productie a modelului de clasa mica.
Investitia Ford ar urma sa atraga, conform informatiilor disponibile, venirea a inca 40 de producatori de componente auto.
Premierul Calin Popescu Tariceanu, a declarat, saptamana trecuta, ca statul roman trebuie sa acorde garantii Bancii Europene de Investitii, astfel incat institutia europeana sa finanteze proiecte precum Centrul Tehnologic Renault de la Titu, investitia Ford de la Craiova sau eventuala investitie Voestalpine.
Reprezentantii Renault nu au dorit sa comenteze informatia, dar potrivit unor surse citate de Business Standard, suma vizata de Renault ar putea merge in centrul de la Titu.
La nivel international, companiile auto se confrunta cu probleme financiare, ca urmare a scaderii abrupte a cererii de masini. Ford, Chrysler si General Motors au cerut, recent, un ajutor de 34 miliarde dolari de la Trezoreria SUA, insa au fost refuzate.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Startup-ul românesc care a construit cea mai performantă aplicație din Europa
Sursa: start-up.ro
-
Restructurări în retail: Benetton se pregătește să închidă 500 de magazine
Sursa: retail.ro
-
Bogdan Antonescu, climatolog: „riscurile extreme din viitor pentru București”
Sursa: green.start-up.ro
-
Campanie Salt Bank: banca dublează donațiile românilor
Sursa: futurebanking.ro
-
Beneficiile consumului de broccoli și rețete delicioase
Sursa: garbo.ro
-
Reacția lui Călin Georgescu după anularea alegerilor: Sistemul corupt din...
Sursa: kudika.ro
-
Georgescu, după decizia CCR: Toate sunt scoase din context. Dacă ei spun e...
Sursa: wall-street.ro