Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a avut in cursul diminetii de miercuri o intrevedere cu mai multi reprezentanti ai conducerii companiei Renault, subiectul discutiei reprezentandu-l modalitatea prin care statul poate incuraja cumpararea masinilor electrice in locul celor care folosesc combustibil fosil, scrie Realitatea
Borbely a precizat ca, in urma discutiilor, a ajuns la concluzia ca exista doua variante pentru ca statul sa stimuleze cumpararea de vehicule electrice.
Intr-o prima faza, beneficiari vor fi institutiile publice, iar facilitatile vor veni de la Fondul de Mediu in doua forme, fie prin programul Rabla, fie prin subventionare directa a unui procent de pana la un sfert din costul unei masini electrice.
"Am facut un calcul. Diferenta de pret dintre o masina electrica si una normala cu performante similare este de aproximativ 5.000 de euro si atunci ne-am gandit ca institutiile care au o masina veche pe care vor sa o caseze prin programul Rabla si in locul ei sa-si cumpere o masina electrica sa primeasca sase vouchere in loc de unul. Prin ordonanta de urgenta vom stabili exact procedura prin care acest lucru se va putea realiza", a spus Borbely, conform MEDIAFAX.
O alta varianta este cea in care institutia care vrea sa cumpere o masina electrica nu are niciun vehicul pe care sa-l poata casa. "In aceste conditii institutia respectiva poate primi de la Fondul de Mediu o subventie de pana la 25% din valoarea masinii noi. Urmeaza sa stabilim exact procentele", a adaugat ministrul Borbely.
Potrivit reprezentantilor Renault, o masina electrica are o autonomie de pana la 160 de kilometri, iar incarcarea ei dureaza 8 ore si poate fi facuta cu ajutorul unei borne care costa aproximativ 400 de euro.
"Exista si incarcatoare rapide care costa insa cateva mii de euro", a mai explicat ministrul. Potrivit datelor prezentate de reprezentantii Renault o incarcare a bateriei unei astfel de masini pentru parcurgerea a 100 de kilometri presupune un consum de 18 kilowati, "ceea ce inseamna mai putin de 2 euro".
Rabla 2024: bonusul pentru mașini electrice va scădea la 2.000 de euro
Potrivit calculelor prezentate de Borbely diferenta de 5.000 de euro dintre pretul unei masini normale si cel al uneia electrice poate fi amortizata in circa 5 ani.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro