Business7 Aprilie 2011

Lectura de 2 minute

Ministerul Mediului pregateste o ordonanta de urgenta prin care sa dea o serie de facilitati din partea statului cumparatorilor de masini electrice, valoarea avantajelor urmand sa acopere diferenta de cost dintre un astfel de vehicul si unul normal, care in prezent ajunge la circa 5.000 de euro.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a avut in cursul diminetii de miercuri o intrevedere cu mai multi reprezentanti ai conducerii companiei Renault, subiectul discutiei reprezentandu-l modalitatea prin care statul poate incuraja cumpararea masinilor electrice in locul celor care folosesc combustibil fosil, scrie Realitatea

Borbely a precizat ca, in urma discutiilor, a ajuns la concluzia ca exista doua variante pentru ca statul sa stimuleze cumpararea de vehicule electrice.

Intr-o prima faza, beneficiari vor fi institutiile publice, iar facilitatile vor veni de la Fondul de Mediu in doua forme, fie prin programul Rabla, fie prin subventionare directa a unui procent de pana la un sfert din costul unei masini electrice.

"Am facut un calcul. Diferenta de pret dintre o masina electrica si una normala cu performante similare este de aproximativ 5.000 de euro si atunci ne-am gandit ca institutiile care au o masina veche pe care vor sa o caseze prin programul Rabla si in locul ei sa-si cumpere o masina electrica sa primeasca sase vouchere in loc de unul. Prin ordonanta de urgenta vom stabili exact procedura prin care acest lucru se va putea realiza", a spus Borbely, conform MEDIAFAX.

Citeste si:
Romania va crea o retea nationala de statii de incarcare pentru masini
Romania va crea o retea...

O alta varianta este cea in care institutia care vrea sa cumpere o masina electrica nu are niciun vehicul pe care sa-l poata casa. "In aceste conditii institutia respectiva poate primi de la Fondul de Mediu o subventie de pana la 25% din valoarea masinii noi. Urmeaza sa stabilim exact procentele", a adaugat ministrul Borbely.

  • Care sunt avantajele unei masini electrice?

Potrivit reprezentantilor Renault, o masina electrica are o autonomie de pana la 160 de kilometri, iar incarcarea ei dureaza 8 ore si poate fi facuta cu ajutorul unei borne care costa aproximativ 400 de euro.

"Exista si incarcatoare rapide care costa insa cateva mii de euro", a mai explicat ministrul. Potrivit datelor prezentate de reprezentantii Renault o incarcare a bateriei unei astfel de masini pentru parcurgerea a 100 de kilometri presupune un consum de 18 kilowati, "ceea ce inseamna mai putin de 2 euro".

Potrivit calculelor prezentate de Borbely diferenta de 5.000 de euro dintre pretul unei masini normale si cel al uneia electrice poate fi amortizata in circa 5 ani.

Citeste si:
Cea mai mare piata auto din lume, in declin pentru al doilea an la ran
Cea mai mare piata auto din...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.