Industria auto mondiala a fost marcata in 2009 de cea mai severa criza din istoria ei, iar majoritatea evenimentelor de pe parcursul anului au fost spectaculoase.

Cel mai puternic concern auto din lume General Motors (GM) si problemele sale financiare au tinut prima pagina a ziarelor aproape tot anul 2009. Data de 21 ianuarie a fost o zi istorica. Lumea intreaga avea sa afle ca GM a pierdut pozitia de cel mai mare constructor auto la nivel mondial, pentru prima data in ultimii 77 de ani. Liderul este de atunci Toyota.

La data de 1 iunie, grupul GM a declarat falimentul, la peste 100 de ani de la infiintare, decizie urmata de alte hotarari decisive pe piata auto: GM a fost nevoita sa scape de probleme si de diviziile neprofitabile. A urmat vanzarea Hummer si ingroparea marcii Saturn pe data de 1 octombrie.

O alta marca neprofitabila, Saab, trebuia cumva eliminata din portofoliu. Dupa o oferta nevalidata din partea Koenigsegg, GM a decis renuntarea la Saab, scrie 0-100.ro.

De asemenea, anul 2009 a fost marcat si o schimbare la nivel de management pentru GM. In ultima zi din martie directorul general al GM din acea vreme, Rick Wagoner, a fost fortat de autoritatile SUA sa demisioneze.

Iar daca Wagoner a fost demis in martie, pe 1 decembrie a fost demis si succesorul acestuia, Fritz Henderson. Interimatul a fost preluat de Ed Whitacre. Deci GM a avut trei directori generali intr-un an de zile.

Apoi, pe 9 noiembrie, presedintele GM Europa, Carl-Peter Forster, care ocupa si postul de presedinte al Opel, a demisionat. Doua zile mai tarziu, posturile lui Forster au fost preluate de un interimar, Nick Reilly, care avea ulterior sa preia functiile pe perioada nedeterminata.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.