La 20 de ani dupa caderea Zidului Berlinului, Trabantul, masina-simbol a RDG, va reinvia intr-o versiune cu motor electric, un prototip urmand sa fie prezentat in septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt, relateaza AFP.
Modelul "Trabant nT" sau "new Trabi" (Noul Trabi), urmasul masinii pe care est-germanii o numeau afectuos "Trabi", urmeaza sa fie prezentat in 17 septembrie, cu mare pompa, de creatorii sai - grupul IndiKar, asociat cu constructorul bavarez de miniaturi Herpa. [Trabantul revine! Va era dor de el?]

Ironizat pentru caroseria sa sintetica, pentru mirosul puternic de gaz de esapament lasat in urma si pentru viteza maxima pe care o putea atinge, 120 de kilometri la ora, Trabi era alta data singura masina pe care o puteau visa majoritatea est-germanilor. Cu conditia sa aiba rabdare timp de 10 sau 15 ani, in care figurau pe listele de asteptare.

Pastrand formele ascutite ale stramosului sau, "new Trabi" ar urma sa fie mai ecologica: "Va fi o masina electrica, avand plafonul cu panouri solare, pentru orase si drumuri scurte", a explicat directorul IndiKar, Ronald Gerschewski, pentru presa din Saxa, unde se afla sediul companiei unde s-a nascut primul Trabant, in 1957. "In interior se vor afla instalatii pentru sistemul de navigare, telefon mobil si iPod", a mai prregizat acesta. "Nu va fi un model retro, nu vrem sa cadem" in nostalgia dupa RDG, da asigurari IndiKar. "New Trabi" este conceput mai degraba ca o "noutate verde si proaspata", cu o autonomie de 250 de kilometri pe ora, a adaugat Gerschewski . [GALERIE FOTO]

Insa o eventuala comercializare a modelului ramane ipotetica. IndiKar si Herpa spera sa ajunga in acest stadiu in 2012, dar nu au inca investitori pentru a finanta proiectul. Mizeaza pe Salonul de la Frankfurt pentru a gasi investitori si pentru a putea incepe productia in serie.

Din cauza succesului inregistrat de primul model, vandut in sute de mii de exemplare, Herpa, care a cumparat marca Trabant dupa caderea Zidului Berlinului, a avut ideea sa ofere o noua viata acestei masini unice si mitice fabricata in RDG, arata NewsIn.

Constructorul din bavaria a evocat proiectul sau inca din 2007, la Salonul Auto de la Frankfurt. Din 11.500 de persoane intrebate, 93% sunt in favoarea unui Trabant modern, iar multi s-au declarat dispusi sa cumpere unul, potrivit IndiKar.

In prezent, vechile Trabanturi au disparut din circulatie aproape in totalitate. Trei milioane de exemplare de culoare bej, bleu, oliv, mustar sau roz au fost produse in uzinele VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau, dar numai cateva zeci de mii sunt inmatriculate in continuare.

Iesit pentru prima data pe poarta fabricii in 1957, Trabantul a mai fost produs inca doi ani dupa caderea Zidului Berlinului, pana in 1991.

Est-germanii dadeau adesea o porecla masinii lor, precum "Micha" sau Bert", considerand-o un membru al familiei. Nostalgicii organizeaza in continuare in mod regulat intalniri ale Trabanturilor in Germania, la care iau parte colectionari fani sau curiosi.

La Berlin, au loc inclusiv tururi turistice cu Trabanturi: mai multe "Trabi" merg in sir, dupa un itinerariu precis, in timp ce un ghid aflat in prima masina din coloana prezinta obiectivele turistice. Mii de persoane fac astfel de tururi anulat.

Pentru a marca 15 ani de la reunificarea Germaniei, in 2005, un model unic a fost realizat si vandut la licitatie: "Gobbi" avea botul unui Volkswagen Golf si spatele unui Trabant, simbolizand uniunea dintre Germania de Vest si cea de Est.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.