Conditiile economice, dar si concurenta, i-au fortat pe cei de la BMW, cunoscuti pentru traditionalismul lor in ceea ce priveste partea de motoare, sa adopte cateva solutii la care nu s-ar fi gandit nimeni in urma cu ceva ani.
Potrivit Sotto, totul a inceput cu adoptarea sistemului de supraalimentare, propulsoarele aspirate, de turatie mare existand inca in gama BMW, dar fara a mai fi exclusive. Noile unitati cu turbocompresor fac parte din paleta de motorizari a (aproape) intregii game. Totusi, avand in vedere ca sunt niste propulsoare foarte performante, clientii/fanii par a se fi obisnuit repede cu ideea.

O alta "mostenire" care parea foarte stabila in traditia BMW era aceea a motoarelor aspirate pentru versiunile M, mai noteaza Sotto. Si la aceasta parte s-a renuntat in momentul in care au aparut primele SUV-uri M, adica X5 M si X6 M, dotate cu propulsor V8 biturbo. Mai mult decat atat, se pare ca viitoare generatie a lui BMW M5 va primi tot un motor biturbo, fie ca este vorba de actualul V10 de 5 litri, fie ca se va prefera V8-ul de pe X5 M si X6 M.

Si inca o dilema pentru fanii BMW se refera tot la versiunile M, care ar putea fi propulsate de motoare turbodiesel. Foarte performante, dar diesel. Asa reiese dintr-un interviu acordat de un oficial BMW pentru revista britanica Autocar. Motivele pentru care BMW ar face asta tin de emisiile de CO2, foarte mari pentru modelele "grele" - M5, X5 si X6 M. De asemenea, bavarezii spun ca nu s-a luat nici o decizie concreta si ar putea trece ceva timp pana la o asemenea decizie, dar - daca se ajunge la acest aspect - vor fi pregatiti cu propulsoare diesel foarte performante.

Mai multe detalii aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.