Piata leasingului a intrat intr-o etapa de maturizare, actorii de pe piata isi continua dezvoltarea asteptand, asa cum au declarat pentru MoneyBox, ca piata sa ajunga la o valoare totala de aproximativ sase miliarde de euro la finalul anului in curs.
Tendintele in piata de leasing: etapa de maturizare La nivelul pietei nationale, pentru 2008 este asteptata o crestere de circa 20% a volumului bunurilor finantate in sistem leasing, corespunzator unei valori a acestei piete de 6 miliarde de euro.

„ Piata intra intr-o etapa de maturizare, in 2008, ne asteptam la o intensificare a competitiei pe piata de leasing, ca urmare a aparitiei inca de anul trecut a unor noi jucatori importanti, si preconizam ca aceasta tendinta se va mentine si in 2009”, a declarat Felicia Relenschi, Acting CEO in cadrul GE Money Leasing.

Faptul ca piata a inceput procesuld e maturizare este subliniat de specialisti: "Piata de leasing din Romania a cunoascut in ultimii 2 ani o tendinta de maturizare, aliniindu-se la pietele de profil din tarile UE, in primul rand din punct de vedere al serviciilor. Este insa de mentionat faptul ca si dobanzile sunt asemanatoare cu cele din alte tari mai dezvoltate. Consideram ca maturitatea deplina a pietei de leasing din Romania este foarte aproape de a fi atinsa", a declarat Peter Demmer, CEO VB Leasing.

Cu toate acestea, nivelul de crestere de anul acesta raportat la nivelurile de crestere din ani trecuti, a incetinit ca o reactie la „lipsa de lichiditati, cresterea costurilor la utilizator, cu impact direct asupra riscului agregat pe client si, implicit, a riscului de default”, conform specialistilor din cadrul BCR Leasing.

Tendintele pietei. Asteptarile

Specialistii astepta ca tendinta de dezvoltare si crestere, ca pondere in portofoliul societatilor de leasing a echipamentelor, vehiculelor comericale si leasingului imobiliar sa continue si in anii urmatori.

Cresterea reprezinta o reflectie a dezvoltarii economiei autohtone existand tendinta de crestere a activitatii industiale, constructiilor si comertului cu amanuntul.

Relenschi asteapta ca in cursul anului 2008, ponderea echipamentelor, a vehiculelor comerciale si a imobilelor sa isi pastereze tendinta ascendenta in totalul bunurilor finantate, in timp ce pe segmentul auto, vehiculele rulate sa constituie motorul de crestere.

„Mai mult decat atat, ne asteptam ca si IMM-urile, un segment dinamic al economiei romanesti, sa manifeste un interes tot mai sporit pentru sistemul de tip leasing, cu atat mai mult cu cat conditiile acestui gen de finantare sunt competitive si concepute in asa fel incat sa contribuie la dezvoltarea acestora”, a spus Relenschi.
Piata leasingului a intrat intr-o etapa de maturizare, actorii de pe piata isi continua dezvoltarea asteptand, asa cum au declarat pentru MoneyBox, ca piata sa ajunga la o valoare totala de aproximativ sase miliarde de euro la finalul anului in curs.

GE Money astepta o crestere de 30-35% a volumului de bunuri finantate, intr-o viziune optimista a mentionat Relenschi.

De asemenea, oficialul GE Money crede ca efervescenta pietei imobiliare va duce automat la cresterea interesului pentru formele de finantare asociate, inclusiv leasingul imobiliar, insuficient exploatat pana in prezent.

Motoractive Leasing si-a schimbat numele de curand alaturi de Domenia Credit si Ralfi . Astfel , companiile vor functiona sub marca GE Money.

GE Money , divizia de servicii financiare de retail a concernului General Electric, a intrat pe piata din Romania in 2006 prin achizitionarea celor trei companii specializate in servicii financiare non-bancare. Din punct de vedere legal, Motoractive Leasing, Domenia Credit si Ralfi isi vor pastra statutul de companii separate si denumirea juridica, insa din punctul de vedere al comunicarii, cele trei entitati vor fi promovate sub marca GE Money.

La randul sau, Volksbank Leasing a anuntat diversificarea portofoliului de produse prin finantarea de tip asset. Acest gen de finantare permite aprobarea dosarelor de leasing fara analiza efectuata in cadrul Departamentului Control de Risc, pentru autoturismele din gama Dacia si celelalte marci finantate de companie, se specifica intr-un comunicat al societatii de leasing.

Prin finantarea de tip asset sunt automat aprobate aplicatiile de finantare, care provin de la persoane juridice si persoane fizice autorizate , daca sunt indeplinite o serie de conditii cu privire la avans, perioada de finantare si valoarea reziduala.

In acest sens, Peter Demmer, Presedintele Consiliului de Administratie al VB Leasing a declarat: „Am dorit sa dezvoltam un produs flexibil, cu o procedura simplificata de finantare, pentru a raspunde asteptarilor clientilor actuali si potentiali. Obiectivele noastre au fost pe de o parte alinierea la piata, iar pe de alta parte procesarea unui numar mai mare de dosare de leasing”.

De ce leasing si nu credit auto?

La acest moment competitia care se da la nivelul metodelor de finantare pentru achizitionarea de autoturisme si autovehicule este intre leasing si credit auto. Din ce in ce mai mult, leasingul a inceput sa castige teren si incerca, pentru 2008 sa atace o cota mai mare din piata.

In perspectiva GE Money, leasingul a reprezentat intotdeuna o alternativa la creditul auto, fiind solutia de finantare cea mai avantajoasa, care ofera de asemenea mai multe avantaje. Din avantajele leasingului in fata creditului auto trebuie mentionat termenul fiscal avantajos, amanarea platilor TVA fiind posibila pe intreaga perioada de leasing, cuprinsa intre 12 si 60 de luni. De asemenea managementul eficient al resurselor financiare, leasingul permitand eliberarea/utilizarea resurselor financiare proprii pentru dezvoltarea altor investitii, reprezint un plus in fata creditului auto.

De asemenea alte avantaje pe care leasingul le ofera sunt accesibilitatea, obtinerea cat si derularea unui leasing fiind mai rapide in comparatie cu cele ale creditului.


Despre autor:

Sursa: Moneybox.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.