Business 20 Mai 2008 01:45
Cu o investitie de pana la 40.000 de euro, un IMM poate deveni distribuitor al cunoscutelor produse de cofetarie si patiserie.

In Romania ultimilor ani au aparut numeroase companii care produc si vand prajituri, paine si produse de patiserie. In aceasta atmosfera de concurenta, intre 3.000 si 5.000 de persoane cumpara in fiecare zi torturi, prajituri, paine sau produse de patiserie de la Ana Pan. Prajiturile marca Ana sunt cunoscute pentru retetele originale si pentru prospetime. Incepand cu toamna anului trecut, orice intreprinza tor poate intra in aceasta afacere ca distribuitor al prajiturilor marca Ana in franciza.

„Francizorul Ana Pan cedeaza dreptul de comercializare a produselor de cofetarie, patiserie si paine, dreptul de folosinta marcii, know-how-ul, isi asuma responsabilitatea formarii, prega tirii si asistarii permanente ale francizat ilor si ale personalului acestora, precum si consultanta in amenajarea si decorarea magazinului“, ne-a spus Carmen Friptu, directorul general al Ana Pan.

Francizatul vinde paine si produse de cofetarie si patiserie livrate zilnic de Ana Pan, pe baza comenzilor primite.

Promotie la taxa de franciza
De asemenea, in magazinul sau, francizatul Ana Pan mai poate vinde si bauturi racoritoare, sampanie, figurine pentru decorarea torturilor, cafea, distribuite de furnizorii recomandati de francizor.

Potrivit directorului companiei, potentialul francizat trebuie sa aiba firma si o experienta in afaceri de cel putin doi ani. In plus, trebuie sa detina sau sa inchirieze un spatiu comercial de cel putin 40 de metri patrati. Omul de afaceri va plati o taxa de intrare in sistem de 10.000 de euro, cu exceptia primilor zece francizori care vor incheia contracte, pentru care taxa este de 5.000 de euro.

Francizorul Ana Pan nu percepe redevente, iar contributia la bugetul de publicitate si marketing este de 1% din venituri, dar nu mai putin de 300 de euro pe luna. La taxa de franciza se adauga alte cheltuieli de inceput: echipamente in valoare de 20.000 de euro, amenajarea spatiului care poate costa intre 5.000 si 10.000 de euro, precum si un capital de lucru necesar in primele luni de operare a afacerii.

Din 2009, Ana Pan in toata tara
Pentru vanzarea prajiturilor, francizatul va cumpara vitrine frigorifice si neutre, pentru inghetata, frigidere pentru prajituri, rafturi, un cuptor si o lada frigorifica, pentru produsele de patiserie. Pentru inceput, vor fi angajate doua vanzatoare si un manager de magazin. Investitia se recupereaza in decursul a doi ani de la demararea afacerii in franciza, sustine Carmen Friptu.

Pentru aceasta afacere, compania cauta firme mici si mijlocii din Bucuresti si din zonele limitrofe pe o raza de 100 de kilometri. Iar, incepand cu anul viitor, franciza Ana Pan se va extinde in toata tara.
In luna martie a fost inaugurata prima unitate francizata, in Bucuresti, urmand ca, in iunie, sa fie deschisa a doua franciza in Otopeni. „In prezent, suntem in discutii avansate cu cinci administratori de firme: patru din Bucures ti si unul din Ploiesti, care inten- tioneaza sa achizitioneze franciza Ana Pan“, a precizat directorul Ana Pan.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.